Subscriu-te

15a edició del cicle Les Quatre Estacions del Cor Vivaldi

Cor Vivaldi 2014

Una programació eclèctica i allunyada dels convencionalismes són els trets característiques de la temporada de concerts que des de fa quinze anys du a terme el Cor Vivaldi-Petits Cantors de Catalunya, la formació coral de veus blanques vinculada a l’Escola IPSI i fundada i dirigida per Òscar Boada, i que es va oferir a l’Auditori AXA de Barcelona.

Malgrat les dificultats amb què es troba el Cor Vivaldi per omplir els concerts –situació extensible a la pràctica totalitat dels agents musicals de Catalunya–, l’esforç per oferir any rere any obres originals, estrenes musicals de compositors catalans i nous formats per acostar la música al seu públic, és tan lloable com insòlit. Enguany, en els quatre concerts que ofereix al llarg del curs escolar, corresponent a les quatre estacions climàtiques, de tardor a estiu, tres són obres d’estrena, una de les quals una òpera, i una de les produccions, Els Pastorets –amb música d’Albert Guinovart, al Gran Teatre del Liceu–, és una obra escrita expressament per a aquest cor, que ja porta tres anys consecutius interpretant-se amb gran èxit a l’escenari de La Rambla.

Enguany, el concert inaugural, corresponent a l’estació de la tardor, és el més clàssics de tots els programats, tant pel format com pels compositors que s’hi interpretaran: Haydn i Mozart. El concert, el proper dissabte, 12 de novembre, a les 19 h a l’Auditori AXA, inclou la interpretació del Concert núm. 23, en La major, per a piano i orquestra, KV 488 de W. A. Mozart en l’orquestració per a cordes d’Ignaz Lachner, i la Missa in Angustiis “Nelson Mass” de F. J. Haydn. Per a aquest compromís, el Cor Vivaldi tindrà la col·laboració de les veus masculines de la Coral Polifònica de Puig-reig i, com a solistes, el tenor Joan Francesc Folqué i el baix Nèstor Pindado. També hi col·laboraran l’organista Arnau Farré, l’Orquestra Vivaldi Camerata i Òscar Boada al piano i la direcció.

El segon concert, el d’hivern, convoca el públic un any més al Gran Teatre del Liceu per escoltar Els Pastorets, versió actualitzada del clàssic popular, amb text de Jordi Galceran i música d’Albert Guinovart. Les funcions, dissabte 17 i diumenge 18 de desembre al matí; amb el Cor Vivaldi hi intervindrà l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu i, per primer cop, el Cor del Gran Teatre del Liceu, en quatre intervencions cap al final de la representació. En Els Pastorets participa com a narradora Elisabet Egea, per primer cop Josep Lluís Gil com a Satanàs, Albert Guinovart al piano i la direcció d’Òscar Boada.

El concert de primavera, novament a l’Auditori AXA (a L’illa Diagonal), serà el dissabte 25 de març i tindrà com a protagonistes dos compositors de generacions diverses, dels quals el Cor Vivaldi estrenarà sengles obres. El jove compositor guipuscoà Josu Elberdin (1976) ha compost Canticum Sacrum, una obra articulada basant-se en quatre salms escollits per Òscar Boada. La interpretació en suposarà l’estrena, i també s’hi oferiran altres obres seves de caràcter sacre: Angelus, Salve Regina o Cantate Domino. L’altre compositor convidat pel Cor Vivaldi és el català nacionalitzat francès Narcís Bonet (1933), del qual s’interpretarà la Balada del bes, obra que el Cor Vivaldi va estrenar seixanta anys després de ser composta, i el Magnificat per a cor de veus blanques i flauta travessera, també estrena en aquest concert, amb la col·laboració de la flautista Cristina García. Per a aquesta estrena, el Departament de Cultura de la Generalitat hi col·labora amb la retribució dels honoraris de creació al compositor.

El darrer concert del cicle porta novament el Cor Vivaldi a l’àmbit operístic i a col·laborar amb un dels compositors amb qui manté una relació més propera. El concert d’estiu, el diumenge 2 de juliol, a les 19 h a l’Auditori AXA, se centrarà en l’estrena de la darrera òpera d’Alberto García Demestres: La straordinaria vita di Sugar Blood. Aquesta òpera, amb llibret del mateix compositor en col·laboració amb Cristina Pavarotti, narra la història d’una nena anomenada Sugar Blood, que pateix diabetis. L’òpera no només exemplifica els problemes que planteja una malaltia com aquesta als afectats, sinó la propensió a patir-la a què ens aboca cada cop més la dieta contemporània. Hi participaran la soprano Pilar Paredes i el tenor Antoni Comas, així com el conjunt instrumental Vivaldi Camerata.

Una de les novetats d’aquesta temporada és l’adaptació a les noves tecnologies amb què, de manera pionera, destaca el Cor Vivaldi. A partir del mes de març, el Cor Vivaldi estrenarà un nou sistema de lectura de partitures, en i-Pad, gràcies a la nova aplicació Notes in cloud creada per l’editorial Dinsic. Aquesta aplicació permet l’adquisició de noves partitures per internet i l’edició de notes en línia durant els assajos de l’obra. Així doncs, les indicacions que demani el director seran incloses en la partitura i compartides per tots els usuaris. L’aplicació ja està disponible a l’Apple Store de franc, i s’hi poden adquirir partitures de pagament.

Les entrades dels concerts del Cor Vivaldi tenen un preu de 12 a 15 euros; a més, els concerts són enregistrats en directe, de manera que el públic té la possibilitat de rebre per correu electrònic un enllaç on tornar a escoltar el concert. Les entrades es poden adquirir a l’enllaç www.4tickets.es/CorVivaldi/ o a taquilla des de dues hores abans del concert a l’Auditori AXA. Únicament les entrades d’Els Pastorets, al Liceu, s’han d’adquirir pels canals de venda del Teatre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *