Subscriu-te

‘Benvenuto Cellini’, la millor representació d’òpera de la temporada passada, segons la crítica catalana

Producció de Benvenuto Cellini. © Antoni Bofill
Producció de Benvenuto Cellini. © Antoni Bofill

El 25 d’octubre passat l’Associació d’Amics del Liceu va concedir els Premis de la Crítica de la temporada operística 2015-16, ja en la 24a edició. Com a millor representació de la temporada, el premi va ser per a Benvenuto Cellini d’Hector Berlioz (Gran Teatre del Liceu), producció que també va propiciar el premi al millor director d’escena per a Terry Gilliam i el premi al millor cantant masculí per a John Osborn. El premi a la millor direcció musical va ser atorgat a Josep Pons per Götterdämmerung de Wagner (Gran Teatre del Liceu) i el premi a la millor cantant femenina va ser atorgat a Iréne Theorin per la mateixa òpera.

El premi al cantant revelació fou per a Dmitry Korchak per Otello de Rossini (Gran Teatre del Liceu) i el premi al millor cantant en recital o en concert fou per a Mark Padmore per la Passió segons sant Mateu de J. S. Bach (Palau de la Música Catalana). El jurat va determinar una menció especial per a l’estrena a Espanya de Written on skin de George Benjamin, malgrat haver estat en versió concert.

El jurat va ser format per Marcel Cervelló («Ópera Actual»), Xavier Cester («Ara»), Mercedes Conde («Revista Musical Catalana«), Albert Galceran (BTV i La Xarxa), César López («El Periódico»), Jordi Maddaleno («La Vanguardia» i «Platea Magazine»), Pablo Meléndez-Haddad («ABC»), Javier Pérez Senz («El País», «Time Out» i Radio Clásica), Xavier Pujol («Scherzo»), Jaume Radigales (Catalunya Música i «Ritmo») i Fernando Sans Rivière («La Razón»).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *