Subscriu-te

‘Cendrillon’ i ‘La llegenda de la ciutat invisible de Kitej’, les millors òperes de la temporada 2013-14

 “Cendrillon” ha rebut diversos d’aquests Premis de la Crítica d’Amics del Liceu: a la millor direcció d’escena (“ex-aequo”), a la millor direcció musical i a la millor cantant femenina, la mezzosoprano Joyce DiDonato (a la imatge), per la seva actuació protagonista en aquesta òpera. © Antoni Bofill
“Cendrillon” ha rebut diversos d’aquests Premis de la Crítica d’Amics del Liceu: a la millor direcció d’escena (“ex-aequo”), a la millor direcció musical i a la millor cantant femenina, la mezzosoprano Joyce DiDonato (a la imatge), per la seva actuació protagonista en aquesta òpera. © Antoni Bofill

En els Premis de la Crítica que cada any convoca l’Associació d’Amics del Liceu, les òperes Cendrillon de Jules Massenet i La llegenda de la ciutat invisible de Kitej de Rimski-Kórsakov han acaparat gran part dels guardons, després de les votacions pertinents dels crítics d’òpera dels mitjans catalans.

El premi a la millor representació de la temporada se l’ha endut la producció de Dmitri Tcherniakov –coproducció del Liceu amb el Teatre alla Scala de Milà i la Nederlandse Opera d’Amsterdam– de La llegenda de la ciutat invisible de Kitej de Nikolai Rimski-Kórsakov. El director d’escena rus –responsable d’aquesta esplèndida producció aplaudida per la crítica– ha rebut ex aequo el premi al millor director d’escena, amb Laurent Pelly per la seva versió del conte de fades Cendrillon de Jules Massenet, basat en el clàssic de Charles Perrault; una altra de les produccions del Liceu més encertades de la passada temporada.

El director musical de Cendrillon, Andrew Davis, ha obtingut el premi a la millor direcció musical, mentre que la mezzosoprano nord-americana Joyce DiDonato ha obtingut el premi a la millor cantant femenina, per la seva actuació protagonista en aquesta òpera. D’altra banda, la soprano protagonista de La llegenda de la ciutat invisible de Kitej, Svetlana Ignatovitx, ha obtingut el premi al cantant revelació de la temporada 2013-14.

 “La llegenda de la ciutat invisible de Kitej” ha rebut el premi a la millor representació de la temporada, i també els premis a la millor direcció d’escena (“ex-aequo”) i el premi al cantant revelació de la temporada, la soprano Svetlana Ignatovitx (a la imatge, amb Maksim Aksenov). © Antoni Bofill
“La llegenda de la ciutat invisible de Kitej” ha rebut el premi a la millor representació de la temporada, i també els premis a la millor direcció d’escena (“ex-aequo”) i el premi al cantant revelació de la temporada, la soprano Svetlana Ignatovitx (a la imatge, amb Maksim Aksenov). © Antoni Bofill

El baríton malagueny Carlos Álvarez ha estat escollit millor cantant masculí, per la seva actuació com a Gerard en la producció d’Andrea Chénier que es va veure en la passada edició del Festival de Peralada, l’agost de 2014.

El tenor alemany Jonas Kaufmann ha obtingut el premi al millor cantant en recital o en concert, per la seva doble actuació, en recital al Liceu i en concert al Festival de Peralada, el curs passat.

El jurat, format per Marcel Cervelló d’«Ópera Actual»; Xavier Cester de l’«Ara» i la revista «Opera»; Mercedes Conde de la «Revista Musical Catalana»; Albert Galceran de BTV i La Xarxa; César López d’«El Periódico»; Jordi Maluquer de RAC1; Pablo Meléndez-Haddad d’«ABC»; Javier Pérez Senz d’«Scherzo», «Time Out» i Radio Clásica; Xavier Pujol d’«El País»; Jaume Radigales de Catalunya Música; Fernando Sans Rivière de «La Razón», i Javier Blánquez d’«El Mundo», ha decidit atorgar una menció especial i ressaltar un error notable en la darrera temporada. La menció especial del jurat ha estat destinada a la iniciativa impulsada per la Fundació Victoria de los Ángeles, amb la creació del Festival LIFE Victoria, que el 2014 celebra la seva segona edició i que ha suposat el naixement d’un nou cicle de lied a Barcelona. L’error més notable de la temporada vol destacar la pobresa de la commemoració del Bicentenari Verdi al Gran Teatre del Liceu.

Presentat el ‘Llibre de la temporada d’òpera del Liceu 2014-15’

Il•lustració de Marcos Palazzi en ocasió de “La traviata”
Il·lustració de Marcos Palazzi en ocasió de “La traviata”

L’Associació d’Amics del Liceu va presentar recentment el Llibre de la temporada d’òpera del Liceu 2014-15, que en suposa la 23a edició. Enguany el llibre, que es pot trobar en versió bilingüe: català-anglès, català-castellà, ha comptat com a il·lustrador amb l’artista Marcos Palazzi, nascut a Barcelona el 1965. Palazzi, que exposa regularment a la Sala Parés del carrer de Petritxol des del 2004, participa sovint en exposicions col·lectives. Fora de Catalunya ha participat en exposicions a Itàlia, la Gran Bretanya, Suïssa, Alemanya i Nova York.

El llibre consisteix en diversos articles contextualitzadors de les òperes que es podran veure al Gran Teatre del Liceu al llarg de la temporada, i tracta de diversos aspectes claus per a una millor comprensió i aprofundiment en l’òpera: presentació, síntesi, context i vocalitat i enregistraments, amb col·laboracions d’experts en el gènere operístic, però també de personalitats del món de les arts i de la cultura, com Mauricio Wiesenthal, Josep Font, Enric Calpena o Carmen Posadas.

Enguany el llibre té el suport del Gran Teatre del Liceu per a la seva difusió i es podrà adquirir en diversos punts de venda especialitzats i a les taquilles del Liceu. Té un preu de venda al públic de 29 euros, mentre que els abonats al Liceu el podran obtenir per 20 euros.

Així mateix, les il·lustracions del Marcos Palazzi per al llibre es poden veure exposades a la Sala Parés fins al 21 d’octubre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *