Subscriu-te
,

Comença la temporada 2016-17 del cicle Simfònics al Palau que protagonitza l’Orquestra Simfònica del Vallès

Imatge de promoció del concert “Pere i el llop amb Brodas Bros”. © Pig-Studio
Imatge de promoció del concert “Pere i el llop amb Brodas Bros”. © Pig-Studio

El conte musical Pere i el llop de Prokófiev, una proposta adreçada a tots els públics, obre el cicle aquest dissabte, 17 de setembre.

Demà dissabte, 17 de setembre (19 h), tindrà lloc el concert inaugural de la 21a temporada del cicle Simfònics al Palau, protagonitzat per l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) al Palau de la Música Catalana, centrat en el conte musical Pere i el llop de Serguei Prokófiev. Sota la batuta del compositor i director d’orquestra Pedro Alcalde, el concert està concebut com un viatge per una selecció de contes musicats i serà narrat i coreografiat íntegrament per la companyia de hip-hop i cultura urbana Brodas Bros. A més de Pere i el llop, una de les obres més populars del repertori, el programa també inclou la Marxa en Si bemoll d’aquest compositor i una sèrie de peces infantils de la suite Mare Oca (Ma mère l’Oye: 5 pièces enfantines), obra musical del pianista i compositor francès Maurice Ravel. Es tracta, doncs, d’un concert familiar, adreçat a tots els públics, i amb la col·laboració de SónarKids.

Imatge de l’acte de presentació de la temporada, celebrat a la Sala d’Assaig de l’Orfeó Català, al Palau de la Música Catalana, el dimecres 15 de setembre passat. © Palau de la Música Catalana
Imatge de l’acte de presentació de la temporada, celebrat a la Sala d’Assaig de l’Orfeó Català, al Palau de la Música Catalana, el dimecres 15 de setembre passat. © Palau de la Música Catalana

Així, el cicle, en coproducció amb la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, enguany continua apostant per apropar la música clàssica a nous públics i innovar en formats escènics. Un camí amb resposta molt favorable del públic, que va arribar a la xifra rècord de 18.218 assistents la darrera temporada, amb una mitjana de 1.401 espectadors per concert, o sigui una ocupació del 70% i en dos casos amb les entrades exhaurides (els programes sobre Carmina Burana i el titulat “Star Wars i grans cors de cinema”). En l’acte de presentació de la temporada, celebrat al Palau de la Música Catalana dimecres passat, Jordi Cos, president de l’Orquestra Simfònica del Vallès, va manifestar que “és un autèntic plaer tocar en una de les sales més meravelloses del món” i va voler destacar que “darrere l’èxit” d’aquests resultats positius “hi ha les persones; sobretot els abonats per la seva confiança, els músics, Rubén Gimeno, la gent del Palau i l’equip de gestió de l’orquestra”. Per la seva banda, Mariona Carulla, presidenta de la Fundació OC-PMC, també va felicitar l’OSV per “l’èxit de públic la temporada passada” i l’equip artístic de l’orquestra “pels seus programes i propostes”, en constant innovació.

Víctor Pablo Pérez
Víctor Pablo Pérez

La temporada 2016-17 de l’OSV al Palau de la Música presenta dotze concerts més un d’extraordinari, amb obres del gran repertori simfònic al costat d’obres simfonicocorals, en col·laboració amb formacions corals del territori i festivals consolidats del país, a més d’una línia que ja s’ha començat a explorar els darrers anys: la música de cinema.

Les cites destacades del cicle inclouen el programa “La Quarta de Mahler” (15/10/16), sota la direcció de Víctor Pablo Pérez, principal director convidat de l’orquestra. A banda d’aquest monument sonor mahlerià, el concert, que s’inscriu dins el Festival de Música Polonesa, també inclou Tres obres en estil antic i Cançons de la princesa d’un conte de fades, dels compositors polonesos H. Gorecki i K. Szymanowski, respectivament, amb la participació de la soprano també polonesa Iwona Sobotka.

Víctor Pablo Pérez tornarà a dirigir la formació en el programa “La Novena de Beethoven” (22/04/17), obra emblemàtica del compositor alemany que l’OSV té previst oferir cada any fins al 2024 (bicentenari de l’estrena). Hi intervindran el Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados de Lleida i el Cor Madrigal, a més de solistes vocals i el pianista Ren Ziming, guanyador del Concurs Ricard Viñes de Lleida.

Michael Feinstein
Michael Feinstein

Cal destacar també la participació per quart any consecutiu en el Voll Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona; en aquesta 48a edició amb el programa “Michael Feinstein canta Sinatra” (19/11/16), un concert inèdit en què el crooner nord-americà Michael Feinstein, que debuta a l’Estat espanyol, oferirà estàndards de Frank Sinatra amb l’OSV. El programa es complementa amb Rodeo de Copland i música de cinema amb la suite On the town de Bernstein.

Cor de Noies de l’Orfeó Català. © Antoni Bofill
Cor de Noies de l’Orfeó Català. © Antoni Bofill

L’OSV, doncs, aposta per la música de cinema, un àmbit en què oferirà més propostes. “Els planetes i Star Trek” (21/01/17), amb la col·laboració del Cor de Noies de l’Orfeó Català en l’obra de Holst. Un programa impactant, amb certa dosi de psicodèlia i amb una solista convidada de luxe, Lydia Kavina, una de les millors solistes de theremin i deixebla de Leon Theremin, inventor d’aquest singular instrument. Kavina interpretarà la Suite Ed Wood de Howard Shore, i Star Trek: first contact de Jerry Goldsmith, tot commemorant el 50è aniversari de creació de l’univers Star Trek.

La Simfònica també recupera, com a concert extraordinari, el programa que ja va presentar amb gran èxit fa dos anys al Palau de la Música Catalana: “John Williams i els immortals del cinema” (01/12/16), dirigit per qui ha estat titular de l’OSV els darrers set anys, Rubén Gimeno. “Volem reivindicar la música cinematogràfica a les sales de concerts”, diu Jordi Cos, “una música amb estil propi”. Hi tornaran a col·laborar els actors de doblatge Salvador Vidal i Mercè Montalà, que posen veu als diversos actors de les pel·lícules de les quals s’interpreta la partitura, i que diuen sentir-se “entusiasmats” de repetir l’experiència.

Pedro Alcalde
Pedro Alcalde

Una altra proposta en aquesta línia serà el concert que clausurarà la temporada, “La bella dorment + Vertigo”, dirigit novament per Pedro Alcalde (03/06/17). “Lirisme portat a la màxima expressió”, afirma Jordi Cos, en què es podrà comprovar la connexió entre Liebestod (de Tristan und Isolde) de Wagner i la Suite de Vertigo de Bernard Herrmann, un compositor “per reivindicar”, autor de la banda sonora d’algunes de les pel·lícules més emblemàtiques d’Alfred Hitchcock.

Arthur Post
Arthur Post

Enguany també torna el tradicional “Festival de valsos i danses”, conduït aquesta vegada pel director d’orquestra nord-americà fincat a Catalunya Arthur Post (17/12/16). S’hi presentarà un repertori ben diferent dels darrers anys, amb polques, masurques i altres peces d’autors d’arreu del món poc habituals en aquest tipus de concert. Serà una “veritable festa internacional”, en què tampoc no faltaran les peces tradicionals de la família Strauss. La soprano catalana Sara Blanch posarà la veu solista en aquesta cita nadalenca imprescindible.

Fazil Say
Fazil Say

El cicle es completa amb la col·laboració de figures nacionals i internacionals, amb la voluntat de continuar experimentant en formats. Així, l’OSV presenta el concert “La Quarta de Txaikovski” (11/03/17), amb Lucas Macías, un dels més reconeguts oboistes del país, que dirigirà des del faristol. En el concert “El piano de Fazil Say”, aquest pianista turc interpretarà la seva obra Silence of Anatolia, així com el Concert per a piano núm. 23 de Mozart, sota la batuta de Rubén Gimeno (04/02/17). Per la seva banda, James Ross, director titular de la Simfònica a partir del setembre del 2017, dirigirà dos concerts aquesta temporada. El primer serà el programa “Concert per a piano de Chopin” (25/03/17), amb el pianista Iván Martín. Un concert amb el qual es presentarà la culminació de l’obra social de l’OSV, amb el projecte Mosaico de Sonidos, per a la integració de col·lectius amb discapacitat intel·lectual, amb la col·laboració de l’AEOS (Asociación Española de Orquestas Simfónicas). Dins el projecte es podrà sentir l’obra La flor más grande del mundo, del polifacètic artista Emilio Aragón. També s’hi interpretarà l’Stabat Mater de Salvador Brotons (compositor convidat de la temporada 2016-17 del Palau de la Música) amb el Cor de Noies de l’Orfeó Català i l’ARSinNOVA Cor de Cambra. Buia Reixach, directora del Cor de Noies, que qualifica l’obra de Brotons de “magnífica”, apunta que per al cor suposarà un treball “interessant”, ja que tindrà l’oportunitat de cantar al costat de veus masculines i mixtes.

Imatge de l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb Rubén Gimeno al podi
Imatge de l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb Rubén Gimeno al podi

El segon concert que dirigirà Ross, titulat “Pompa britànica” (20/05/17), serà una selecció d’obres del compositor anglès Edward Elgar i també inclou obres de Bruch i Haydn. Finalment, aquesta temporada, en el concert final de gira de Setmana Santa, l’OSV proposa la Missa de Glòria de Puccini (08/04/17), que realitzarà sota la batuta del mestre Xavier Puig i amb la participació de diferents cors del territori. Es tracta d’una “obra atractiva per descobrir el Puccini no operístic, una obra que va compondre de molt jove”, explica Jordi Cos. L’OSV portarà aquesta obra en gira per Catalunya. També cal destacar la imatge gràfica que ofereix l’OSV enguany, realitzada per Paco Amate-PIG Studio.

Més informació i venda d’entrades a: www.osvalles.com i www.palaumusica.cat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *