Subscriu-te

Antonio Oyarzabal. The Inner Child

The Inner Child
Antonio Oyarzabal, piano
Obres de Schumann, Debussy, Mompou, Ravel
Orpheus, 2017

Nascut a Bilbao l’any 1989, el pianista Antonio Oyarzabal presenta el seu primer enregistrament discogràfic titulat El nen interior, recull d’obres que Schumann, Mompou, Debussy i Ravel van dedicar des diferents punts de vista a la infància. Format primer a Bilbao i havent tingut al llarg de la seva carrera, entre altres professors, Marta Zabaleta, Denis Pascal i Josep Colom, Oyarzabal ha desplegat una intensa tasca com a solista i músic de cambra, a més d’actuar com a pianista amb diferents orquestres internacionals. Amb estudis realitzats a la Guildhall School de Londres, també ha actuat com a pianista d’acompanyament vocal a més d’haver estat guardonat en diferents concursos internacionals. Ara, amb aquest enregistrament ens apropa a la música poètica de Schumann, amb una visió de les Escenes d’infants plenes de delicadesa, en què pinzellades tan celebradíssimes com “De llunyanes terres”, “Träumerei” o “Parla el poeta”, ens mostren un gust exquisit en la dicció i l’elegància de sonoritat. Obres que han passat per les mans de tants i tants estudiants de piano com Doctor gradus ad Parnassum o l’espontaneïtat que brolla de Golliwogg’s cakewalk són expressats amb gràcia, frescor i tota la subtilitat del piano de Debussy. Però on veiem el millor Oyarzabal és en el Mompou de les Escenes de nens. La puresa expressiva, el sentit evocatiu i descriptiu, la melangia, la bellíssima descripció que atorga a la peça Jeunes filles au jardin ens mostra aquesta sensibilitat musical, aquest bon gust pianístic de l’intèrpret basc. Amb la reducció per a piano a dues mans que Jacques Chralot va fer de Ma mère l’Oye de Ravel, les curoses harmonies, aquesta constant al·lusió als mons meravellós i d’espai màgics evocats per la literatura de Perrault, Madame La Prince de Beumont i Madame Daulnoy, brollen en les mans d’Oyarzabal d’una manera natural per crear una atmosfera onírica. L’únic però a l’enregistrament cal atribuir-lo a qüestions tècniques, ja que en ocasions es produeix una certa sensació de desequilibri en determinats sons del piano. Lluís Trullén

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *