Subscriu-te

El Cor Vivaldi i la Cobla Sant Jordi inauguren Les Quatre Estacions del curs 2014-15

© www.facebook.com/pages/Cor-Vivaldi-Més-que-un-Cor
© www.facebook.com/pages/Cor-Vivaldi-Més-que-un-Cor

CICLE LES QUATRE ESTACIONS. Cor Vivaldi-Petits Cantors de Catalunya. Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona. Josep Buforn, pianista. Dir.: Òscar Boada. Obres de Toldrà, Casals, Brotons, Rodamilans, Serra, Guinovart i Elberdin. AUDITORI AXA. 16 DE NOVEMBRE DE 2014.

Per Mercedes Conde Pons

Si hi ha una cosa que és comuna als concerts del Cor Vivaldi, a banda de l’emissió i el so característic que els nens i nenes cantaires d’aquest cor infantil llueixen amb pulcritud impecable, és l’entusiasme que Òscar Boada posa en la configuració de cada concert. Fet que, inevitablement, es resol en un programa imaginatiu i innovador tot i que –si s’hi pot trobar algun però– a vegades excessivament llarg.

En el programa del passat 16 de novembre, el concert de tardor d’aquestes Quatre Estacions del Cor Vivaldi, la formació coral infantil vinculada a l’Escola IPSI col·laborà amb la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona per oferir un programa variat que incloïa des de la sardana Camperola d’Eduard Toldrà –única en tot el programa, exceptuant-ne La Santa Espina que es va interpretar fora de programa–, el Concert per a piano, cor i cobla sobre temes de ‘Mar i cel’ d’Albert Guinovart o una sèrie de peces sacres arranjades per a cor i cobla per Xavier Guitó, Marc Timón i Bernat Castillejo.

Fou aquesta faceta la que més destacà del programa, pel caràcter d’estrena de les peces, o més ben dit dels arranjaments, entre els quals sobresortiren La llegenda de sant Nicolau i l’Himne al gloriós sant Nicolau d’Àngel Rodamilans, amb uns imaginatius i alhora respectuosos arranjaments de Marc Timón. També s’escoltà el Nigra Sum de Pau Casals, molt ben interpretat per les veus infantils del Cor i el Cantate Domino de Josu Elberdin, peça complexa però molt lluïda. En un programa tan complet, la interpretació de la Missa Brevis, op. 110 de Salvador Brotons, amb una instrumentació per a cobla de nova creació, era un repte de gran dificultat pel qual tant el Cor Vivaldi com la Cobla Sant Jordi haurien necessitat més assajos. I en aquest programa tan generós, encara cal afegir la delicada Liliana’s song, també de Brotons, que una solista del cor interpretà amb veu i violí en honor de la seva mare malalta, tot creant un dels moments més emotius del concert. Puigsoliu de Joaquim Serra tingué una magnífica interpretació a càrrec de la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona i el Concert per a piano, cor i cobla sobre temes de ‘Mar i cel’ d’Albert Guinovart hi posà el colofó amb una brillant interpretació solista de Josep Buforn, tot quedant en aquesta ocasió el Cor en una actuació únicament concertant amb la cobla. El Cor Vivaldi mostrà el seu bon estat de forma amb una prestació molt solvent i d’afinació impecable, si bé en la primera part del concert patí les inclemències de la manca de sonorització necessària per poder fer front al volum d’un instrument com és la cobla, ideat per ser interpretat al carrer, no pas en un indret tancat.

Les Quatre Estacions 2014-15

El Cor Vivaldi va iniciar amb aquest concert el curs 2014-15, en què encara se celebren els vint-i-cinc anys de la seva creació. Aquest mateix programa, de fet, que és una coproducció entre el Cor Vivaldi i la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona, es podrà sentir novament al Festival de Pasqua de Cervera 2015, concretament el Diumenge de Rams.

El proper concert del Cor és el de Nadal, i amb aquesta temàtica el Cor Vivaldi recupera els tradicionals Pastorets, però en la versió que Jordi Galceran i Albert Guinovart van crear pel Nadal de 2006. Enguany el clàssic nadalenc a Catalunya tindrà lloc en dos dies consecutius al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, 20 i 21 de desembre, amb l’acompanyament de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, Albert Guinovart al piano, Elisabeth Egea com a narradora i Òscar Boada com a director. Una versió de concert, per bé que els personatges actuaran mínimament caracteritzats.

A la primavera, concretament el 25 d’abril i novament a l’Auditori AXA, el Cor Vivaldi protagonitzarà un concert d’inspiració francesa, amb obres de Francis Poulenc, Claude Debussy, Bernat Vivancos i Efraim Podgaits, a més d’una estrena de Mariona Vila, una obra a 24 veus per a cor de veus blanques que porta com a títol Constel·lacions, inspirada en un poema babiloni que parla de la creació. L’obra estava inicialment pensada per establir el rècord Guinness de nombre de veus en una obra per a cor de veus blanques, però finalment no serà possible d’assolir a causa de la negativa de l’associació internacional.

La temporada del Cor Vivaldi es clourà el diumenge 28 de juny amb la recuperació de l’òpera infantil de Giancarlo Menotti, Chip and his dog, en un concert destinat a promoure la conscienciació contra l’abandonament de gats i gossos, que s’accentua precisament durant els mesos d’estiu, amb la concentració de vacances. Chip and his dog va ser estrenada pel mateix Cor Vivaldi l’any 1990 a l’Orfeó de Sants, amb la soprano Maria Miró –llavors una nena– com a protagonista interpretant en Chip. Enguany Maria Miró –que acaba de guanyar el Primer Premi al Concurs de Cant d’Elda i el Premi del Concurs Mirabent i Magrans de Sitges– encarnarà el rol de la princesa. El concert es completa amb una selecció del Bestiolari d’Albert Guinovart.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *