Subscriu-te

The Perlman Sound

The Perlman Sound

Itzhak Perlman, violí. (3 CD). Warner Classics, 2015

La celebració el 2015 del setantè aniversari del gran violinista israelià Itzhak Perlman va estar ben aprofitada pel segell Warner Classics per reeditar (amb una nova remasterització digital a partir de les cintes originals feta als estudis d’Abbey Road) el seu impressionant llegat digital en 77 discos compactes. Una de les propostes va ser aplegar en un triple àlbum una selecció de peces i moviments dels grans concerts que Perlman ha gravat, sempre amb resultats excel·lents, en la seva llarga trajectòria per al segell EMI, els arxius del qual ara són propietat de Warner.

Som, doncs, davant un llançament més pensat per al gran públic que no per als col·leccionistes i fans del violinista, que desitjaran tenir la versió sencera i difícilment es conformaran amb un moviment d’un concert o d’una sonata. No falten en aquesta selecció moviments dels Concerts de Beethoven, Brahms, Txaikovski, Mendelssohn, Sibelius i Korngold en versions memorables sota la direcció, respectivament, de Daniel Barenboim, Carlo Maria Giulini, Eugene Ormandy, Bernard Haitink i André Previn. L’apartat cambrístic inclou el “Finale” de la Sonata Kreutzer de Beethoven amb Marta Argerich, el de la Tercera Sonata de Brahms amb Barenboim o la “Serenata” de la Suite Italiana d’Stravinsky amb Bruno Canino.

Es gaudeix sempre del so càlid, ple i enlluernador, i de l’expressivitat desbordant de Perlmann, que, pel costat més virtuós, brilla en peces de Kreisler, Sarasate i Wieniawski al costat del seu fidel acompanyant Samuel Sanders. Peces de Bach i Paganini figuren també en una generosa selecció que inclou versions íntegres d’algunes obres tan populars com els Aires gitanos i la Fantasia de ‘Carmen’ de Sarasate, la Introducció i rondó “capriccioso” de Saint-Saëns o la “Méditation” de l’òpera Thaïs de Massenet.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter