Subscriu-te

El cicle La Música del Museu oferirà audicions comentades amb instruments originals del Museu de la Música

El claviorgue Hauslaib sonarà de la mà de Dani Espasa, el 15 de març de 2015, en un concert amb el contratenor Jordi Domènech i el violoncel•lista Oleguer Aymamí. © Rafael Vargas/Museu de la Música
El claviorgue Hauslaib sonarà de la mà de Dani Espasa, el 15 de març de 2015, en un concert amb el contratenor Jordi Domènech i el violoncel·lista Oleguer Aymamí. © Rafael Vargas/Museu de la Música

El proper diumenge, 30 de novembre, comença una nova edició del cicle La Música del Museu, que constitueix una oportunitat única per descobrir com sonen algunes peces autèntiques del Museu de la Música de Barcelona. La programació d’aquest any conté set propostes d’audició comentada a partir d’instruments originals de la col·lecció. Entre novembre i juny es podran escoltar instruments recuperats per al concert, després de dècades de silenci, en mans de grans intèrprets que n’explicaran, també, les característiques històriques i l’experiència única de fer-los sonar.

El cicle comença amb un homenatge a Adolphe Sax, l’inventor del saxòfon, aquest diumenge 30 de novembre, a la Sala 4 de l’Auditori de Barcelona, amb el saxofonista Arno Bornkamp, que, acompanyat de Juan Carlos Cornelles al piano, interpretarà obres de J. B. Arban, J. B. Singelée, E. Schulhoff, C. Debussy, E. Denisov i C. Saint-Saëns. El concert s’emmarca en els actes de celebració dels 200 anys del naixement de Sax i inclourà xerrades i altres activitats en col·laboració amb l’ESMUC.

Mara Galassi. © www.facebook.com/museumusicabcn
Mara Galassi. © www.facebook.com/museumusicabcn

El dia 14 de desembre, la complicitat entre la soprano Anaïs Oliveras i la reconeguda arpista i musicòloga italiana Mara Galassi permetrà donar vida a arpes del segle XVIII en el programa titulat “Les arpes napolitanes”. El concert següent serà el dia 15 de febrer a la Sala de Teclats del Museu, on s’utilitzarà de nou un magnetòfon Revox (1956-58) i un Stokos (1975), en un concert especial que vol retratar els inicis de la música electrònica a Barcelona i que es complementarà amb l’exposició temporal “Phonos, 40 anys de música electrònica a Barcelona”.

La proposta del 15 de març estarà protagonitzada per la veu singular del claviorgue Hauslaib (1600), un dels instruments més importants del Museu de la Música. En aquesta ocasió, el contratenor Jordi Domènech i el violoncel·lista Oleguer Aymamí acompanyaran Dani Espasa al claviorgue amb obres de Monteverdi, Falconieri, Merula, Frescobaldi i Castello. Per primera vegada la important col·lecció de castanyoles del Museu serà protagonista d’un concert el dia 19 d’abril, a la Sala de Teclats, on Belén Cabanes (castanyoles) i Marina Rodríguez (piano i clavicèmbal) interpretaran obres que van des de J. S. Bach a E. Granados, passant per Haydn, Falla o B. Cabanes.

El clavicèmbal Zell es fusionarà amb la dansa amb la companyia IT Dansa. © Museu de la Música
El clavicèmbal Zell es fusionarà amb la dansa amb la companyia IT Dansa. © Museu de la Música

Al maig, el clavicèmbal Zell (1737) servirà la banda sonora a la companyia IT Dansa, dirigida per Catherine Allard, en una proposta única i agosarada que convida a gaudir dels matisos i les pulsions de la relació apassionada entre la música i la dansa. Finalment, el dia 14 de juny, el so de Sardenya s’apoderarà del Museu en el concert “Cantu a chiterra” amb Paulo Angelis, que oferirà un concert d’aquest gènere molt estès a l’illa, considerat una de les formes més refinades i cultes de la música tradicional sarda.

Tots els concerts començaran a les 12 h; una hora abans, el Museu ofereix una visita comentada relacionada amb l’audició. El preu de cada activitat és de 7 euros.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *