Subscriu-te

EL CONCERT RECOMANAT DEL MES DE JUNY

MARC CUEVAS QUARTET. VI Estival de Jazz d’Igualada. Teatre de l’Aurora. Divendres, 22 de juny de 2018 (22 h).

El nostre entorn bull ple de música. Una imponent xarxa de músics omple la temporada de propostes interessants i necessàries. Cada mes, l’RMC us en presenta una i us convida a descobrir-la.

Un dels projectes més estimulants de l’escena jazzística catalana és el Carta Blanca de l’Estival de Jazz d’Igualada. Des del seu inici l’any 2013, l’Estival aposta com a plat principal de la programació per una fórmula en la qual dona llibertat a un músic consolidat sense projecte propi perquè presenti una proposta artística original. El concert resultant és enregistrat per la discogràfica barcelonina Underpool, que l’edita en format disc.

Marc Cuevas. © Marc Vila

La força generadora del Carta Blanca s’explica per si sola a partir de la qualitat dels seus fins ara cinc projectes: Pandora (2013), del baterista Ramon Prats, millor disc de l’any per a l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna; Epokhé (2014), del guitarrista Dani Comas, finalista del mateix premi; Noninó (2015), del pianista Toni Vaquer; Terror (2016), del teclista Txema Riera, i Broken Line (2017), del saxofonista Santi de la Rubia, premi Núvol 2017.

Enguany el Carta Blanca és per al contrabaixista Marc Cuevas, un habitual dels escenaris locals com a sideman, que presentarà el primer projecte amb el seu nom i amb un quartet de luxe: Toni Saigi al piano, Òscar Latorre a la trompeta i Carlos Falanga a la bateria. La proposta de Cuevas mesclarà els instruments tradicionals del jazz amb catxarrus electrònics, com ell els anomena: sàmplers, caixes de ritmes i sintetitzador. “Em va venir al cap fer una mescla de les dues coses que sigui natural, que no sigui només tocar a sobre d’una base electrònica, i a partir d’aquí compondre i escriure sense pensar en cap estil”.

L’instrumental amb el qual treballa Cuevas determina en gran mesura la música que crea: “En la manera de compondre influeix molt l’instrument amb què ho fas. En algun tema parteixo de l’electrònica, que et porta per camins determinats, i, en d’altres, d’una part més instrumental, per exemple d’una melodia o d’una línia de contrabaix”. El resultat d’aquesta investigació sonora s’ha d’acabar de construir als assajos previs al concert, un espai de creació tan important com la feina de composició: “Em ve de gust l’assaig per veure on porten els músics les idees que tinc al cap”.

L’estètica del projecte s’allunyarà del jazz més tradicional, però no així la manera com els músics es relacionaran, a través de la llibertat i l’espai per al risc: “M’imagino què pot passar, però sobretot vull donar llibertat als músics perquè facin el que vulguin, perquè vagin on ells vulguin anar”. Una llibertat que Cuevas es dona també a si mateix a l’hora de bastir el seu primer projecte: “El fil conductor per a mi ha estat escriure sense pensar en res més, o sense pensar si això és vàlid o no, o si això és d’aquest estil o de l’altre. M’he donat tota la llibertat i que sigui el que sigui. Aquest és el fil conductor”.

Estival de Jazz d’Igualada, del 14 al 22 de juny.
Tota la programació a: http://www.estivaldejazz.cat/programa/

Imatge destacada: Marc Cuevas. © Marc Vila

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *