Subscriu-te
,

El Liceu reforça el seu projecte social i recupera l’òpera per a adolescents amb l’estrena d’una nova producció

Imatge d’El petit escuraxemeneies de Benjamin Britten (Òpera a Secundària, 2008-2009). © www.liceubarcelona.cat
Imatge d’El petit escuraxemeneies de Benjamin Britten (Òpera a Secundària, 2008-2009). © www.liceubarcelona.cat

El projecte social del Gran Teatre del Liceu recupera, després de dos anys, Òpera a Secundària, una iniciativa en què els escolars de 12 a 16 anys de tot Catalunya tenen l’oportunitat d’apropar-se al món de l’òpera i conèixer la riquesa musical i dramàtica des de dalt de l’escenari representant una òpera per a adolescents. L’espectacle, producció del Gran Teatre del Liceu, es podrà veure al Teatre-Auditori de Sant Cugat del 7 al 10 de maig i hi col·labora la JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya), amb el patrocini de Bankia.

L’òpera que es representarà és una creació inèdita que ha premiat el Gran Teatre del Liceu en el 4t Concurs de Creació d’Òpera, que cerca nou talent i ofereix l’oportunitat a compositors i lletristes de crear òperes per a adolescents. És la quarta vegada que el Gran Teatre el convoca, per fomentar la creació artística i donar sortida a treballs actuals que abordin temàtiques del moment. Mario Ros i Vidal és el guanyador d’aquesta última edició, amb Oh l’amor!, una història contemporània que planteja una trama plena d’embolics entre una família convencional que ha viscut recentment la mort de la mare.

Elisenda Carrasco i Marc Hervàs van de bracet en Oh l’amor! La directora musical i el director d’escena proposen un muntatge participatiu i innovador que comptarà amb la complicitat de 27 escoles a nivell nacional. La implicació activa dels joves en iniciatives com aquesta oxigena el sector operístic en estimular la formació i la nova creació, i aporta a les generacions més joves noves formes comunicatives com són el cant líric i la música.

Òpera a Secundària és una proposta educativa que es va iniciar l’any 1998 amb l’estrena de l’òpera Brundibár. Des d’aleshores al voltant de 23.000 cantaires, alumnes de secundària, han format part dels grans cors d’aquesta activitat –cada any hi participen uns 1.300 nens, 300 per funció. L’aprenentatge d’aquests adolescents s’estén durant tot el curs acadèmic i inclou jornades de formació per al professorat, treball regular a l’aula, assajos, així com la representació de tots els alumnes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *