Subscriu-te

La música antiga i la xocolata tornen al Círcol Maldà amb el cicle Maldà 1700

Pau Codina clourà el cicle Maldà 1700 d’aquest any 2015 a final de març
Pau Codina clourà el cicle Maldà 1700 d’aquest any 2015 a final de març

El Círcol Maldà, entitat artística i espai escènic situat al carrer del Pi, 5 (Palau Maldà), a Barcelona, i que ofereix espectacles de teatre, dansa, cabaret i música de petit format i de cambra de diferents gèneres, entre altres manifestacions artístiques, reprèn el cicle de concerts de música antiga Maldà 1700 (amb música de cambra i xocolata desfeta), que vol homenatjar el baró de Maldà i la Barcelona del 1700. Enguany, el cicle consta de set concerts, del 7 al 28 de març (els dissabtes, a les 17 h, i els diumenges, a les 12 h).

El cicle va començar el 7 de març passat amb la proposta “Mirando il cielo”, concert de música del segle XVII amb un programa de cantates italianes per a cant i tiorba, a càrrec d’Eulàlia Fantova i Ferran Pisà. El proper concert, “Dissertazzione corelliana”, aquest dissabte, 14 de març, estarà dedicat a la música instrumental de l’escola romana (Corelli, Mossi, Händel) al voltant dels anys 1700-1725, amb sonates poc habituals de sentir en un concert, especialment en les versions i fonts que fan servir els dos virtuosos Paolo Samzu (clavicèmbal) i Tiam Goudarzi (flauta de bec), i el diumenge següent (15 de març) el violinista Emilio Moreno interpretarà obres de Boccherini, amb formació de cambra i la participació especial de la ballarina Ana Yepes.

Malda 1700

Les properes cites, fins a final de mes, seran protagonitzades per Fabrizio Acanfora (clavicèmbal), acompanyat d’una formació instrumental, amb obres de Rameau i música barroca de França (21 de març); Josep Borràs i Javier Artigas, que interpretaran obres per a baixó i clave a l’entorn de la Barcelona segle XVIII (22 de març), i clourà el cicle el violoncel·lista Pau Codina, que interpretarà les Suites de Bach (28 i 29 de març).

El Palau Maldà, segons que està documentat, ja va ser un focus cultural rellevant en la Barcelona del segle XVIII i començament del XIX. Així ho fa constar el conegut baró de Maldà (Rafael d’Amat i de Cortada, 1746-1819) en el seu dietari Calaix de sastre. Segons el que hi retrata, assistia amb assiduïtat als concerts de la ciutat i després en feia la crònica, i també organitzava sessions musicals a casa. El seu va ser el primer pianoforte que va arribar a Barcelona i gaudia especialment d’alguns dels nous instruments de vent que començaven a arribar a la ciutat, com el clarinet o la trompa. Així doncs, amb l’activitat del Círcol Maldà actual –la programació musical es completa amb els cicles de jazz i cançó d’autor– es vol recuperar aquest fil històric donant difusió a la realitat cultural de la Barcelona del 1700 i permetent experimentar allò que els seus ciutadans (de la petita noblesa) podien gaudir en aquells dies amb petits concerts de cambra de música antiga acompanyats de la popular –en aquell moment– xocolatada.

Per a més informació: www.circolmalda.cat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *