Subscriu-te

La primera primavera del Ballet de Catalunya

Els ballarins Júlia Roca, Lorenzo Misuri i Madoka Sasaki. © Quim Roser

Per Clàudia Brufau

Després de la seva presentació a final de novembre del 2017, els protagonistes de la portada del número actual de la «Revista Musical Catalana» (núm. 362, abril-maig 2018) afloren pel país aquest mes d’abril. El Ballet de Catalunya, que ha nascut amb la voluntat d’omplir un buit en l’oferta cultural i “dansística” –la manca de programació de dansa clàssica– és un projecte dirigit per Leo Sorribes, amb la direcció artística d’Elías García, que també compta amb la direcció associada de Larissa Lezhnina, primera solista del Ballet Nacional d’Holanda.

La companyia resident al Centre Cultural de Terrassa ha estat treballant en un repertori clàssic i neoclàssic per a tots els públics. El 22 d’abril el Ballet presenta al Teatre Auditori de Granollers un programa que combina un dels passos de dos més famosos del repertori clàssic, amb la veu o, més ben dit, el moviment propi dels components d’aquesta companyia, ja que es presenten coreografies signades per Elías García i els ballarins Lorenzo Misuri i Lucien Vecchierelli. Així doncs, en aquest programa mix titulat Divertisssement inclou: el pas de dos de la cova d’El corsari, que protagonitzaran Júlia Roca –la ballarina de la portada de la Revista– i Lucien Vecchierelli; Ensemble d’Elías García, amb música de W. A. Mozart; Corpi del coreògraf italià Raphael Bianco, amb partitura de S. Rachmàninov; l’estrena de Venus, que ha creat el ballarí Vecchierelli, i la preestrena de Loro in lei de Lorenzo Misuri. En efecte, un conjunt de peces neoclàssiques que exploten i exploren la coralitat i grans partitures musicals.

Elías García. © Quim Roser

Si bé el Divertissement que es podrà veure a Granollers posa en relleu la tècnica més pura –El corsari– i la versatilitat dels ballarins, un accent sobre la veu pròpia, amb una marcada cantarella italiana; Triple Bill –programa triple– llueix els lligams i complicitats internacionals de la companyia. Ja que aquesta producció pròpia ha comptat amb el talent coreogràfic de Remi Wörtmeyer, Katarzyna Kozielska i la directora associada del BNC Larissa Lezhnina. L’australià Remi Wörtmeyer és ballarí principal i coreògraf del Ballet Nacional d’Holanda, d’on Lezhnina és primera solista. Katarzyna Kozielska és una ballarina polonesa que ha desenvolupat la seva carrera al Ballet d’Stuttgart principalment, companyia amb la qual també ha indagat en la seva vessant més creativa com a coreògrafa. És de lloar la naturalitat amb la qual incorporen obres coreografiades per dones en el seu programa, un tema –la poca projecció de les coreògrafes de ballet– que actualment es reivindica molt a nivell internacional. Triple Bill també es presentarà el 13 de maig a l’Ateneu d’Igualada i, pel novembre, el BNC estrenarà una nova producció. I per a aquells curiosos que no se’n puguin estar, aquest dissabte el BNC ofereix un assaig obert al públic al Centre Cultural de Terrassa.

Enllaços d’interès:
www.catalunyaballet.com
http://www.fundacioct.cat/

Al Teatre Auditori de Granollers també s’organitza una xerrada prèvia i una postfunció a càrrec de Clàudia Brufau, corresponent al programa de públics Espectacles a 360 Graus. http://www.teatreauditoridegranollers.cat/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *