Subscriu-te

“L’Auditori ha de ser la Philharmonie de l’OBC”

El nou director general de L'Auditori, Oriol Pérez i Treviño © ElpuntAvui.cat

Ahir va tenir lloc la presentació pública del nou director general de L’Auditori, Oriol Pérez i Treviño, i del contracte programa de L’Auditori per als propers quatre anys.

Després de més de sis mesos amb la plaça vacant, després que el seu antic director general, Joan Oller, deixés el càrrec per assumir el càrrec de director general del Palau de la Música Catalana, L’Auditori ja té director general en actiu. Un càrrec el procés de selecció del qual ha aixecat molta polèmica en declarar-se inicialment desert el concurs públic i en el qual Pérez i Treviño també havia presentat candidatura.

Finalment, i després del canvi i la transició en els òrgans de govern –Ajuntament de Barcelona i Generalitat de Catalunya– es va fer una revisió dels currículums presentats –29 en total–, d’entre els quals es va acabar escollint el del musicòleg Oriol Pérez i Treviño.

Oriol Pérez va exposar els quatre punts sobre els quals recolza el contracte programa que ha de liderar L’Auditori entre l’1 de gener de 2012 i el 31 de desembre de 2015. El nou director general de L’Auditori va parlar de la “missió, funció i servei” d’una institució pública com L’Auditori i de l’obligació que aquesta té com a transmissora de valors, prescriptora d’excel·lència i referència cultural.

En primer lloc, es vol “impulsar el programa de l’OBC per situar-lo com a eix vertebrador de L’Auditori” i donar-li, així, una dimensió real d’orquestra nacional. El segon punt va lligat a la importància d’entendre L’Auditori com la seu de l’OBC, i fer de l’Orquestra, doncs, la veritable protagonista de la programació de la institució, perquè sigui, a més, ambaixadora de Catalunya arreu del món. El tercer punt té a veure amb la construcció d’un relat cultural, en cooperació amb altres institucions –públiques i privades– per tal d’establir lligams que proporcionin una programació àmplia i interdisciplinària. El quart punt està vinculat a la catalanitat de la proposta cultural impulsada per L’Auditori i l’OBC; accentuant la creativitat i la reivindicació del patrimoni musical català.

Oriol Pérez també va parlar, en la seva presentació, de la situació econòmica en què es troba L’Auditori i, per tant, va referir-se a reduccions i a la importància de prendre mesures d’estalvi els propers mesos, que no tindran repercussió en els continguts, però sí en la Gerència. Jaume Ciurana, president del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra, va fer públic que Oriol Pérez ha proposat una reducció del seu so inicial (95.000 euros) a 80.000 euros, per contribuir a l’actitud de contenció en què cal situar-se en aquests moments.

Xavier Solà, secretari general del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, va remarcar que la característica que va decantar la balança cap a la candidatura presentada per Oriol Pérez va ser el seu perfil artístic, tot responent a una voluntat de “centrar l’atenció en l’art més que en els equipaments”. Per això no es descarta la presència, més endavant, d’un gestor –que se situarà per sota de Pérez Treviño en la piràmide de responsabilitats– que s’ocupi només dels temes econòmics. D’altra banda, Solà va informar que el Consell Assessor de L’Auditori vol treballar per simplificar els organismes jurídics que el gestionen i que es durà a terme una auditoria per determinar quines són les causes del dèficit que arrossega la institució durant l’any 2011, les dades del qual es coneixeran al tancament de l’exercici.

El nou director general de L’Auditori confirmà que seguirà com a assessor musical i programador a Torroella, però no hi ocuparà més el càrrec de director artístic ni, per tant, en mantindrà el sou. Tampoc no continuarà com a director del Centre Robert Gerhard, que, igual que el Museu de la Música, espera un nou nomenament.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *