Subscriu-te

Música i literatura s’uneixen en el nou itinerari Lletraferits proposat pel Palau de la Música Catalana

Leonidas Kavakos. © Decca-D.R.

Lletraferits és un dels quatre circuits de concerts que completen l’oferta divulgativa de l’Escola de l’Oient.

El Palau de la Música Catalana, en la seva aposta per crear espais de formació i trobada amb el públic, inicia el 26 d’octubre el nou itinerari Lletraferits, que proposa concerts amb les seves ressonàncies literàries. Vinculant el món de les lletres amb paral·lelismes musicals, es proposen diferents sessions conduïdes per l’equip de divulgadors musicals de MUSICoLòGICS, que viatjaran per diferents èpoques musicals i estils literaris. La música de Beethoven i Tolstoi; la complicitat entre la música i la vida amb Schubert i Una música constant de Vikram Seth; la deliciosa (i falsa) crònica vital d’Anna Magdalena Bach i l’obra del Kantor de Leipzig; la poesia d’Emily Dickinson i la connexió amb John Adams, i la profunditat i tragèdia de Xostakóvitx amb El soroll del temps de Julian Barnes. Lletraferits és un dels quatre circuits de concerts que ofereix el Palau de la Música aquesta temporada, acompanyats de sessions divulgatives prèvies des de l’Escola de l’Oient.

Així, amb cinc concerts entre octubre i juny acompanyats de conferències prèvies i trobades postconcert, l’itinerari facilita un original abonament que permet al públic un punt de vista diferent combinat amb la programació del Palau de la Música Catalana, concretament: les Sonates per a violí de Beethoven interpretades per Leonidas Kavakos, una de les grans fites del repertori de corda del trio Faust-Queyras-Melnikov amb La Truita de Schubert, Matthias Goerne i la Freiburger Barockorchester interpretant les cantates pietistes de Bach, John Adams al capdavant dels cors de l’Orfeó Català i l’OBC i el Primer Concert per a violoncel de Xostakóvitx amb la Simfònica del Vallès.

Aquest itinerari, amb un preu de 125 euros que engloba totes les activitats, comença el 26 d’octubre, excepcionalment a la Biblioteca Andreu Nin, situada a La Rambla. La primera sessió, gratuïta, estarà dedicada a Tolstoi i la seva novel·la La sonata a Kreutzer, que pren el títol de la composició homònima per a violí i piano de Ludwig van Beethoven dedicada a Rodolphe Kreutzer.

Nous itineraris d’abonament

El Palau de la Música Catalana proposa ampliar l’experiència concertística amb quatre lectures sobre la seva programació, que responen a necessitats cada cop més específiques del públic. Les d’aquells que es volen iniciar en la música clàssica, fins a les dels que cerquen contextualitzar les músiques del segle XXI i d’èpoques pretèrites, passant per les dels que provenen d’altres interessos culturals i desitgen un maridatge entre música i literatura, com és el cas de Lletraferits.

D’una banda, l’itinerari Obertura: abonament d’iniciació vol oferir una experiència ampliada més enllà de la Sala de Concerts, i per això cada sessió prèvia tindrà lloc a indrets diferents de la ciutat, que enriquiran la lectura i l’audició del concert. A càrrec del periodista i divulgador Pere Andreu Jariod, el Palau vol ser campament base d’iniciació per a un públic que vulgui endinsar-se en la música clàssica. Una sessió a la botiga Pianos Puig aproparà al concert de Piotr Anderszewski; a la botiga i espai musical Musitekton parlarà sobre la música de cambra del Schumann Quartet; el recolliment gòtic de la Biblioteca de Catalunya serà l’espai per referir-se al Requiem de Mozart, mentre que la majestuosa Casa de la Seda ambientarà les grans obres simfòniques de Beethoven.

D’altra banda, quatre contextos històrics i concerts protagonitzaran l’itinerari Empremtes en el temps: la Prússia barroca de Bach, la Venècia exuberant de Vivaldi, la Viena del darrer Beethoven i el París avantguardista de Debussy, en un abonament que inclou dues conferències amb el poeta i assagista Ramón Andrés i quatre concerts: L’ofrena musical de Bach i Prússia, sota la batuta de Rinaldo Alessandrini i Concerto Italiano; les Sonates de Beethoven amb la pianista Elisabeth Leonskaja; Les quatre estacions de Vivaldi amb la Simfònica del Vallès i Sergey Malov, i l’impressionisme de Debussy a càrrec de Jean-Efflam Bavouzet.

Completa l’oferta de l’Escola de l’Oient d’aquesta temporada el recorregut Sense por al segle XXI, amb el qual el Palau reivindica la continuïtat lògica a través dels grans genis de sempre amb set concerts i tres conferències a càrrec de Carlos Calderón. El doctor en humanitats, músic i historiador traçarà al Palau un camí de nous llenguatges que passarà per Crumb, Craig Hella Johnson, Guinovart, Nyman, Glass, Pärt o John Adams, tot seguint la programació del Palau de la Música Catalana més compromesa amb els nous temps.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *