Subscriu-te

XXVII Temporada Alta a Girona

100 títols de teatre, dansa, circ, música, gènere familiar i altres disciplines.

El festival de tardor de la província de Girona, Temporada Alta, celebra la 27a edició, que tindrà lloc entre el 5 d’octubre i el 10 de desembre. El festival aplega una potent programació de diversos gèneres i disciplines pensada per a tots els públics durant 10 setmanes a 8 poblacions de la província i en 20 escenaris diferents. Amb un total de 100 títols de teatre, dansa, circ, música, gènere familiar i altres disciplines, Temporada Alta s’ha convertit en un festival de referència, tant a nivell nacional i estatal com europeu i s’erigeix com a motor de creació escènica i un dels pols productius i creatius de Catalunya, veritable pòrtic de la temporada teatral del país. A més, enguany el festival pren el pols a la societat i programa un gran nombre de produccions que representen un ampli mirall on es pot veure reflectit el moment actual de la nostra societat i que permet sentir veus molt diferents fora dels discursos dominants.

En aquesta 27a edició, el festival es fa fort en les coproduccions internacionals amb La neta del senyor Lihn de Philippe Claudel, dirigida per Guy Cassiers i amb Lluís Homar; L’omissió de la família Coleman, dirigida per Claudio Tolcachir i amb un repartiment d’actors catalans; Uncanny Valley de Rimini Protokoll, en aquest cas amb producció executiva de la Münchner Kammerspiele, i Here de Lali Ayguadé i Guilhem Chatir. Thomas Ostermeier, la companyia 1927, Oskaras Korsunovas, Alain Platel, Jan Lauwers i Needcompany, Stefan Kaegi, Jan Fabre, Cristiana Morganti, Benjamin Lazar i Slava Polunin són alguns dels artistes internacionals programats al Temporada Alta.

Here de Lali Ayguadé i Guilhem Chatir. © Tristán Pérez-Martín

Temporada Alta se suma enguany al projecte europeu Pyrenart, amb la coproducció de dues obres que es podran veure a la Setmana de Programadors, Here de Lali Ayguadé i Guilhem Chatir i de Baro d’Evel Cirk. I també dues de les companyies internacionals que es presenten al festival (Jan Fabre amb The generosity of dorcas i Alain Platel amb Requiem pour L.) amb el suport de la xarxa Pyrenart.

D’altra banda, el festival aposta clarament pel talent nacional amb espectacles d’artistes i dramaturgs com Carol López, Carla Rovira, Àlex Rigola, Marc Artigau, Clàudia Cedó, Cristina Clemente, Marilia Samper, Joan Yago, Toni Gomila, Ivan Morales, Carla Torres, Daniela Feixas, Ivan Benet, Ferran Joanmiquel, Llàtzer Garcia, Marc Angelet o Marta Buchaca.

Enguany Temporada Alta posa l’accent en la creació contemporània, de la qual bona part de la programació es veurà durant la Setmana de Programadors, amb propostes de Jan Fabre, Àlex Rigola, Rimini Protokoll, Niño de Elche, Baró d’Evel o Lali Ayguadé i Guilhem Chatir. A més, enguany tindrà lloc la segona edició d’A Tempo, Arts i Formació, programa social impulsat per la Fundació la Ciutat Invisible, que reforça la vessant educativa del festival i possibilita que Temporada Alta entri als centres de formació.

Un crit a favor de la llibertat d’expressió

Temporada Alta també és un crit a favor de la llibertat d’expressió i una porta oberta per a cadascuna de les veus discordants que a vegades queden emmudides. Per això el festival ha encarregat un espectacle, Calla, Hamlet, calla, a un grup de joves creadors, coordinats per Carla Rovira Pitarch, que plantegen una reflexió sobre la llibertat d’expressió, un tema de molta actualitat, prenent com a base el cèlebre monòleg del “ser o no ser” del Hamlet shakespearià.

La música també n’és protagonista

Rosario, Albert Pla, Maria Arnal i Marcel Bagés, Jay-Jay Johanson, Niño de Elche, La nit dels Sopa II, Clara Peya i Sílvia Pérez Cruz & Marco Mezquida, noms destacats de la programació musical.

Sílvia Pérez Cruz & Marco Mezquida

Una Traviata del Théâtre des Bouffes du Nord –espai de referència de Peter Brook–, dirigida per Benjamin Lazar i a mig camí entre teatre i òpera, serà un dels espectacles destacats de la programació internacional.

Una Traviata des de la mirada de Benjamin Lazar

La proposta a mig camí entre òpera i teatre que ens arriba del Théâtre des Bouffes du Nord revisita un dels personatges femenins més llibertaris, Marie Duplessis, una famosa cortesana francesa que va inspirar la protagonista de la novel·la La dama de les camèlies o de l’òpera més rellevant del compositor Giuseppe Verdi, La traviata. Benjamin Lazar ha reconstruït ara a Traviata (You deserve a better future) l’òpera original per crear un retrat íntim i sense filtres romàntics d’un personatge escandalós. Producció de l’espai teatral de referència de Peter Brook, el muntatge esborra la frontera entre teatre i òpera, entre l’espai ocupat per músics, cantants i actors compartint tots escenari i una història que pretén fer justícia a una dona lliure. L’espectacle arriba al festival enmig de la seva gira internacional i la funció a l’Auditori de Girona suposarà l’estrena a l’Estat espanyol. Aquest espectacle s’ofereix amb la col·laboració d’El Cercle de la Fundació la Ciutat Invisible.

Imatge destacada: Traviata (You deserve a better future) de Benjamin Lazar. © Simon Gosselin

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter