Amb vint-i-sis poblacions del Pirineu i Prepirineu, a les quals enguany se sumen una de francesa: Bourg-Madame (la Guingueta d’Ix), i les catalanes Encamp, Canillo, Sant Llorenç de Morunys i Sant Joan de les Abadesses, el FeMAP inaugura la cinquena edició amb una formació que és un dels ambaixadors musicals catalans més destacats del moment: el Quartet Casals, que oferirà tres concerts –a la Seu d’Urgell, Puigcerdà i Bossòst–, amb obres de Bach, Mozart i Beethoven. A més, el violoncel·lista Arnau Tomàs, membre fundador del dit quartet, interpretarà la integral de les Suites de Bach a diferents esglésies del Pirineu, tal com ja es va anunciar que farà també en la Schubertíada a Vilabertran a final d’agost.
La música coral tindrà una presència important en aquesta edició, amb la participació del Cor Infantil Amics de la Unió (que interpretarà l’Stabat Mater de Pergolesi i un passeig musical en les visites de les mines de petroli de Riutort), la Coral Cantiga (amb obres de Monteverdi, Janequin i Brudieu, entre d’altres) i l’Orquestra del Teatre Instrumental i el Cor de Cambra de l’EMM de Berga amb música de Mozart.
Amb presència destacada de formacions especialitzades de la Península Ibèrica, el FeMAP convida enguany l’Orquesta Barroca de Sevilla (Concerts de Brandenburg de J. S. Bach); Tasto Solo; La Xantria i Jordi Domènech amb el Cant de la Sibil·la en l’anònim mallorquí i sibil·les d’Orlando di Lasso; l’Acadèmia de Música Antiga del FeMAP, sota la direcció de Fahmi Alqhai; l’Euskal Barrokensemble; Arianna Savall i Petter Udland Johansen, i finalment, Lina Tur, Kenneth Weiss i Sebastian Hess amb obres de Vivaldi, entre altres propostes.
En total seran 45 concerts, que portaran a terme les 18 formacions musicals contractades en aquesta edició, 11 de les quals són formacions catalanes. A més, enguany tindrà lloc la 3a Acadèmia de Música Antiga del FeMAP, dirigida pel violagambista Fahmi Alqhai.
El Festival, a més, manté les línies d’actuació empreses en la primera edició, que són: posar en valor els Pirineus, la música antiga i el patrimoni arquitectònic, històric i natural de la zona. És per això que cada cop el Festival ofereix més fórmules que combinen activitats musicals i lúdiques, com per exemple els concerts en entorns naturals com el llac d’Engolasters a Encamp, l’estany Gento (on cal arribar amb telefèric) a la Torre de Capdella, el Niu de l’Àliga (telecabina) a Alp/Bagà o les mines de petroli de Riutort, a Guardiola de Berguedà.
En la roda de premsa es va anunciar, també, que fruit de l’activitat promoguda pel Festival de Música Antiga dels Pirineus s’ha aconseguit la creació del Conservatori de Música dels Pirineus, que tindrà tres seus: Berga, la Seu d’Urgell i Puigcerdà, tot recollint l’activitat de les fins ara escoles de música respectives i que ara tindran un caràcter de formació reglada fins a grau mitjà.
El FeMAP té un pressupost total de 325.000 euros, fet que representa un augment de gairebé el 10% respecte de l’edició anterior. El 34,46% del finançament prové dels ajuntaments col·laboradors, mentre que la Generalitat hi aporta el 23,07% del pressupost. Les diputacions hi aporten el 18,46 % i el Ministeri de Cultura espanyol i el Govern d’Andorra, un 3,69% i un 3,08%, respectivament. La venda d’entrades i el patrocini privat cobreixen el 17,24% que resta. Hi ha un total de 8.700 entrades a la venda, amb preus que oscil·len entre els 4 i els 25 euros, a banda dels paquets turístics, que inclouen allotjament o activitats complementàries.
Més informació i venda d’entrades a www.femap.cat/.