BCN Clàssics ha presentat la seva segona temporada al Palau de la Música Catalana amb set concerts, entre els quals destaca la visita de la Filharmònica de Berlín en la gira de comiat de Simon Rattle, titular de la formació des del 1999. El concert, que tindrà lloc el 8 de juny de 2018 com a cloenda de la segona temporada del cicle, compta amb la coproducció del Palau de la Música Catalana, igual que el concert de l’Orquestra Simfònica de Bamberg, que inaugurarà la temporada de BCN Clàssics el 10 de novembre de 2017.
En la gira de comiat de Rattle amb la Filharmònica de Berlín, orquestra i director actuaran a set països diferents i als millors auditoris, incloent-hi el Palau de la Música Catalana a Barcelona i l’Auditorio de Madrid al cicle Ibermúsica, els dos únics concerts que oferiran a l’Estat espanyol. Simon Rattle dirigirà els Berliners en la interpretació de la Simfonia núm. 3 de Witold Lutoslawski i la Simfonia núm. 1 de Johannes Brahms. Un programa que respon al cent per cent al caràcter del director britànic, que sempre ha manifestat el seu interès per la música dels segles XX i XXI combinant-la amb el gran repertori simfònic de tots els temps.
El cicle BCN Clàssics està pensat per oferir concerts de les millors orquestres internacionals aprofitant la seva relació amb l’agència Ibermúsica, que té un cicle de concerts a Madrid amb 48 anys d’història, així com també per proposar a Barcelona alguns dels programes que l’Orquestra de Cadaqués desenvolupa al llarg de l’any. Així, el cicle és aparador tant del gran repertori simfònic com d’obres de segell català, amb compositors com Josep Pla, Ferran Sor o Isaac Albéniz, gràcies a la col·laboració de l’orquestra amb l’editorial catalana Tritó.
El concert inaugural, el protagonitzarà l’Orquestra Simfònica de Bamberg, sota la direcció de Jakub Hrüša, i amb la participació de la gran violinista russa Viktoria Mullova, que interpretarà el Concert per a violí de Sibelius. El programa es completarà amb la coneguda Simfonia núm. 9 “del Nou Món” d’Antonin Dvořák.
El 13 de desembre tindrà lloc el segon concert del cicle, en què l’Orquestra de Cadaqués i el seu director principal, Gianandrea Noseda, interpretaran l’Stabat Mater de Josep Pla i el magnífic Requiem de W. A. Mozart. El cor Amici Musicae de l’Auditori de Saragossa (Elena Ruiz i Javier Garcés, directors) i les veus de Christina Poulitsi, Katarina Bradic, Steve Davislim i Tommy Hakala participaran en el concert, dedicat a la memòria de Neville Marriner, director fundador de l’Orquestra de Cadaqués.
Després de l’èxit del seu darrer recital pianístic al Palau, organitzat la temporada passada per BCN Clàssics, Daniel Barenboim hi tornarà en solitari per oferir un altre cop el seu art pianístic. Serà l’11 de gener de 2018, primer concert del cicle en el nou any.
Pel febrer, concretament el dia 20, el Cor i l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, sota la direcció del seu titular, Josep Pons, tornen al cicle, aquest cop per interpretar el Requiem de Giuseppe Verdi, que s’interpretarà novament in memoriam Neville Marriner.
L’Orquestra de Cadaqués interpretarà el 15 de març de 2018 l’Heroica de Beethoven i dues peces d’Isaac Albéniz: Eritaña i Rondeña en orquestració de Jesús Rueda. Jaime Martín, director titular, dirigirà la formació, amb la qual col·laborarà la pianista veneçolana Gabriela Montero, que interpretarà el Concert per a piano núm. 2 de Serguei Rachmàninov.
El tercer concert de l’Orquestra de Cadaqués comptarà amb una col·laboració molt especial, ja que serà el primer cop que la formació treballarà sota la direcció de Vladimir Ashkenazy. El concert serà l’11 de maig i en el programa es podrà sentir l’obertura de L’Elvira portuguesa de Ferran Sor i la Simfonia núm. 4 de Beethoven, a més del menys conegut dels concerts per a piano de Rachmàninov, el número 3, amb un jove solista, Denis Kozhukhin, al piano. Kozhukhin va ser primer premi al prestigiós Concurs Reina Elisabeth de Bèlgica i va participar recentment en la inauguració de la nova Sala Pierre Boulez a Berlín, un esdeveniment de ressò internacional. El jove pianista rus ja ha debutat amb les millors orquestres i té per endavant projectes amb formacions com la Mahler Chamber Orchestra, Chicago Symphony Orchestra o Philharmonia Orchestra, sota la direcció de mestres com Temirkanov, Orozco-Estrada, Vassili Petrenko i molts d’altres.
BCN Clàssics ofereix abonaments de cinc o set concerts. El de cinc concerts inclou els tres concerts de l’Orquestra de Cadaqués, el de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu i el de la Simfònica de Bamberg, i té un preu més econòmic que l’abonament de set concerts, que també inclou el recital de Barenboim i el concert de la Filharmònica de Berlín.
Ibermúsica, agència de concerts i promotora del cicle doble a l’Auditorio de Madrid des de fa 48 temporades, que col·labora amb BCN Clàssics des dels seus inicis, ha presentat una temporada a Madrid en què, per primer cop, s’unifica amb el cicle que Juventudes Musicales hi oferia des de feia vint-i-cinc anys. Així doncs, es fusionen dues iniciatives musicals que congreguen en la seva temporada les millors orquestres i solistes internacionals: London Symphony Orchestra i Bernard Haitink, el pianista Evgeny Kissin, la Filharmònica de Sant Petersburg amb Temirkanov, la Royal Concertgebouw Orchestra amb Semyon Bychkov, l’Orquestra de la Ràdio de Finlàndia amb Hannu Lintu, la Gewandhausorchester de Leipzig amb Andris Nelsons, etc.