L’Escola Superior de Música de Catalunya posa en marxa una campanya de mecenatge dirigida a finançar nous pianos per a l’Escola. En aquesta iniciativa participen dos graduats de piano, Marco Mezquida i Adrià Blanco, que oferiran dos concerts a La Pedrera.
La campanya, que porta per nom #apadrinaunpiano, té l’objectiu de captar fons per a l’adquisició de nous pianos, mitjançant una iniciativa de mecenatge en la qual s’impliquen patrocinadors, públic amant de la música i els mateixos pianistes graduats.
Els primers pianos seran apadrinats pels graduats Marco Mezquida i Adrià Blanco, que protagonitzaran dues actuacions a l’Auditori de La Pedrera els propers 27 de maig i 21 de desembre, respectivament. El dia del concert, els graduats signaran els pianos per deixar-hi un record i un referent als estudiants que els utilitzin.
El projecte #apadrinaunpiano és una experiència nova que té vocació de continuïtat per convertir-se en un punt de trobada en l’àmbit de l’apadrinament cultural i a la vegada per crear aliances entre l’ESMUC, particulars i empreses amb vocació de mecenatge cultural. Les aportacions d’empreses patrocinadores i particulars ajudaran a finançar el cost d’adquisició dels pianos. La iniciativa forma part de l’aplicació de criteris de sostenibilitat cultural en l’àmbit de la gestió d’equipaments culturals i docents.
Els dos pianos que s’adquireixen anualment són utilitzats per estudiants i professorat per a la pràctica diària i l’ensenyament musical, i tot i que s’amortitzen, cal renovar-los periòdicament pel grau d’exigència que els estudis superiors de música requereixen d’aquests instruments.
En la campanya que lidera l’ESMUC col·laboren la Fundació Catalunya La Pedrera, l’Ajuntament de Barcelona, Audenis, Yamaha i com a primers padrins figuren Amics del Passeig de Gràcia de Barcelona i la Fundació Barcelona Comerç.
Més informació en aquests enllaços: Com hi puc col·laborar? i esmuc.cat/apadrinaunpiano.