Subscriu-te

Comença al Petit Palau el cicle de projeccions dedicades a Bill Viola

Seran quatre sessions gratuïtes, els dies 10, 17, 24 i 30 de novembre, amb obres indispensables per comprendre el llenguatge artístic del gran videocreador Bill Viola, artista plàstic convidat de la temporada 2019-20 del Palau de la Música Catalana.

El proper diumenge, 10 de novembre (Petit Palau, 18 h), el Palau de la Música Catalana inicia la primera de quatre sessions gratuïtes (10, 17, 24 i 30 de novembre) de projeccions de vídeos de Bill Viola (Nova York, 1951), artista plàstic convidat de la temporada del Palau. Les sessions aniran precedides de presentacions d’especialistes, que introduiran l’obra de Bill Viola al públic assistent. Es tracta d’una selecció d’obres indispensables en la construcció del llenguatge artístic del gran videocreador que ens guiaran entre els elements i conceptes que constitueixen les constants de la seva obra: ritme, transcendència, slowmotion, espiritualitat… Una iniciativa amb la qual el Palau se suma a la mostra de Bill Viola a La Pedrera “Miralls de l’invisible”.

The Space Between the Teeth (1976)

El programa per a la primera sessió (10 de novembre, 18 h) inclou The Space Between the Teeth (1976), Sweet light (1977), Ancient of Days (1979-1981), Anthem (1983), Angel’s Gate (1989) i Chott el-Djerid (A Portrait in Light and Heat) (1979). Rosa Lleó (comissària d’exposicions) serà l’encarregada de presentar la selecció d’obres d’aquesta primera vetllada al Petit Palau. La segona sessió (17 de novembre, 18 h), la presentarà la visualista i artivista digital Alba G. Corral i es centrarà en l’obra The Passing (1991). La tercera sessió (24 de novembre, 18 h) serà conduïda per l’escriptor i periodista Toni García Ramón amb la visualització de l’obra Hatsu-Yume (First Dream) (1981). I finalment, Carles Guerra (director de la Fundació Antoni Tàpies) serà l’encarregat de tancar la quarta i darrera sessió de projeccions (30 de novembre, 18 h) amb l’obra I Do Not Know What It Is I Am Like (1986).

Bill Viola. © Kira Perov

Pioner del videoart, Bill Viola ha creat instal·lacions, vídeos, entorns sonors, obres per a concerts, òperes i espais sacres durant més de quaranta anys. En les seves obres, Viola i la seva parella artística i dona, Kira Perov, fan servir tecnologies audiovisuals sofisticades, a la vegada que exploren l’espiritualitat i la percepció en l’experiència humana centrant-se en temes universals, com el naixement, la mort, el despertar de la consciència… Les fonts de l’artista procedeixen de l’art d’Orient i d’Occident, de les tradicions espirituals del budisme zen, el sufisme islàmic i el misticisme cristià. En l’obra visual de Viola el so esdevé un element vital de l’experiència artística, que també ajuda l’obra a ser visualment abstracta; el so amplifica l’efecte sobre les figures i està dissenyat delicadament per complementar, subratllar i emfatitzar les imatges creades.

Hatsu-Yume (First Dream) (1981)

Durant la temporada 2019-20 es realitzaran en conjunt tres activitats centrades en la figura de Bill Viola. La primera de les quals ja va tenir lloc recentment, el 24 d’octubre passat, al Petit Palau amb l’Ensemble Simfònic de l’ESMUC (cicle Intèrprets Catalans) i la interpretació de l’obra Déserts d’Edgar Varèse, sota la direcció d’Ernest Martínez Izquierdo, que es complementava amb la projecció de Bill Viola del mateix títol. La segona activitat es centra en les quatre sessions de projeccions durant el mes de novembre del videocreador. I la tercera i última serà la Nit Bill Viola, una jornada nocturna que s’estendrà amb activitats al Liceu i a la Fundació Catalunya-La Pedrera el proper 4 de desembre, de 18 h a 1 de la matinada.

Imatge destacada: Chott el-Djerid (A Portrait in Light and Heat) (1979)

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter