“L’Esperit i els sentits: extrems retrobats” és el fil conductor dels 4 concerts programats que conté la 6a edició d’aquest cicle de concerts, So Original, organitzats per L’Auditori i la Fundació CIMA.
Si bé el primer concert ja va tenir lloc el dia 14 de febrer passat –concert titulat “Istanbul, la Sublim Porta: la Cort i les diàspores”, amb les veus de Gürsoy Dinçer i Lior Elmaleh, músics convidats d’Armènia, Bulgària, Grècia, Israel, el Marroc i Turquia, juntament amb la formació Hespèrion XXI, dirigits per Jordi Savall–, el cicle continuarà el 21 de març (21 h, església del Pi) amb el concert titulat “L’esperit i els símbols: el bestiari de Crist”. Aquest ha estat un dels últims programes concebuts per Montserrat Figueras, per això li serà dedicat el concert, basat en manuscrits dels segles XII-XIII i amb obres de Thibaud de Champagne. El concert serà interpretat pels solistes de Lux Feminae, La Capella Reial de Catalunya i Hespèrion XXI, sota la direcció de Jordi Savall.
La suggestiva música de La Reveuse de Marin Marais és la que dóna títol al concert “Somnis i planys”, amb una selecció d’obres de Mr. de Sainte-Colombe, Mr. de Machy, Marin Marais i de J. S. Bach. El concert està previst per al dia 24 d’abril a l’església de Pedralbes, a les 19 h i a les 21.30 h.
L’últim concert serà “L’Orquestra Barroca: diàleg Nord-Sud” el 21 de juny a la Sala Pau Casals de L’Auditori (21 h). Serà interpretat per professors d’Hespèrion XXI, Le Concert des Nations i de l’ESMUC, juntament amb els músics participants en la “Tercera Acadèmia de Formació Professional de Recerca i d’Interpretació amb instruments d’època”, tots dirigits per Jordi Savall en un projecte organitzat per l’ESMUC i la Fundació CIMA. S’hi interpretaran les Danses del Terpsichore (1612) de Michael Praetorius i les Canzoni da sonare (1614) de Giovanni Gabrieli.