Subscriu-te

El públic omple el Palau per escoltar ‘El Messies’ de Händel

NADAL AL PALAU. Maria Hinojosa, Marta Infante, Marc Sala, Guillem Batllori. Cor Bruckner Barcelona. Vespres d’Arnadí, orquestra barroca. Xavier Puig, director. G.F. Händel: El Messies (selecció) PALAU DE LA MÚSICA. 22 DE DESEMBRE DE 2024.

Molt pocs dies després d’haver participat a la triple producció de l’Associació Messies Participatiu d’enguany -amb concerts als auditoris de Barcelona, Girona i, per primer cop, Lleida-, el mateix cor, orquestra, solistes i director van oferir al Palau de la Música una selecció de fragments de la mateixa obra perquè, encara que fos de manera parcial i testimonial, els compassos d’aquesta obra de Händel no deixessin de sonar, aquest Nadal, a la sala modernista.

La tria, certament, hauria pogut ser més generosa: se’n va interpretar aproximadament la meitat de la música, procurant ser equitatius en les intervencions de les diverses veus o conjunts i representatius de les millors pàgines de la partitura. Hi va quedar més ben retratat el primer acte, que concentra major nombre de cors i acció dramàtica -si es pot dir així-, i amb sis números cadascun el segon i el tercer, més reflexius i introspectius. Singularment, hi va haver una pausa per a l’afinació a mig camí -per què no es va aprofitar el final de l’acte I?- i una altra per a l’aplaudiment, segurament inevitable, després de l’”Hallelujah”.

En general, va ser un Messies molt cambrístic, de volums molt mesurats, sobretot en les veus solistes. Tots quatre -potser el baríton una mica menys- han interpretat aquesta obra moltes vegades i la coneixen bé, per això mateix van sorprendre la discreció de la soprano María Hinojosa i el baríton Guillem Batllori, sobretot en el registre greu, aquell del qual -en canvi- va abusar un pèl la contralt Marta Infante. El tenor Marc Sala va ser qui va afrontar la seva part amb millor adequació.

Formidable el rendiment del Cor Bruckner Barcelona -especialment, les cordes femenines, ja que les masculines haurien pogut mostrar-se encara més vigoroses en determinats moments- i excel·lent -no per conegut, menys remarcable- el de l’orquestra barroca Vespres d’Arnadí. Des del podi, Xavier Puig va vetllar, amb l’energia inesgotable que el caracteritza, perquè res no decaigués i el Messies sonés tan brillant, màgic i nadalenc com estem acostumats a escoltar-lo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter