Subscriu-te

El Quartet Alart estrena els delicats ‘Sospiri’ de Guinovart

© www.facebook.com/alart.quartet/

INTÈRPRETS CATALANS. Quartet Alart. Albert Guinovart, piano. Obres d’Albert Guinovart i Mendelssohn. PETIT PALAU. 5 D’ABRIL DE 2018.

Per Lluís Trullén

El pianista, compositor i pedagog Albert Guinovart ha estat novament protagonista d’un concert celebrat al Petit Palau, en el qual l’estrena de Sospiri, per a quartet de corda, i la interpretació del seu Quintet amb piano “El mite del comte Arnau”, emmarcaven el meravellós Quartet en La menor op. 13 núm. 2 de Mendelssohn. Artista resident d’aquesta temporada 2017-18 al Palau, amb constants actuacions tant en recital com en el rol de solista, amb estrenes d’obres tan emblemàtiques com el Requiem el mes de gener passat o amb nous llançaments discogràfics dedicats a la interpretació d’obres pròpies i d’altres autors, les actuacions i estrenes d’Albert Guinovart sempre adquireixen un interès innegable.

Fidel als seus principis compositius compromesos amb la tonalitat més canònica, malgrat fer alguna picada d’ull cap a certs girs més d’avantguarda, les seves inconfusibles melodies tenyides d’un marcat caire romàntic darrere arpegis i desplegaments harmònics li atorguen una personalitat creativa aferrada a un lirisme vers el qual sempre s’ha mantingut fidel. I amb l’estrena de Sospiri per a quartet de corda, interpretat pel Quartet Alart, la seva empremta resulta novament aferrada a una estètica compositiva que tants èxits li ha reportat. Peça breu però intensa, pren material melòdic de l’“Ingemisco” del Requiem amb una estructura ternària reexpositiva i en què la melodia ve tenyida per una musicalitat punyent. Bon treball en el diàleg entre les cordes que el Quartet Alart va recrear curosament incidint en tot el que suposava emotivitat, claredat de timbres i en el diàleg instrumental, en què el primer violí té un paper destacat. El bon treball del Quartet Alart –integrat per Josep Colomé (violí), Josep Maria Ferrando (violí), Miquel Córdoba (viola) i Josep Trecolí (violoncel)– es va veure corroborat amb la interpretació del bellíssim Quartet op. 13 núm. 2 de Mendelssohn. Melodies encisadores, música d’un bell aprofundiment romàntic en què la volada lírica, els contrastos de tempo i els colors tan delicats van estar expressats en una versió a la qual va mancar una major solidesa en la sonoritat dels passatges més apassionats. El centenar de persones que van seguir el concert van tenir a la segona part l’oportunitat d’escoltar el Quintet “El mite del comte Arnau”, ja amb Albert Guinovart al piano. Obra escrita l’any 2015, la inspiració poètica de Maragall, Verdaguer i Segarra queda manifestada en una partitura que copsa el sentit de la llegenda amb moments dolços, apassionats i vehements, en què els contrastos, el virtuosisme i la lluminositat de les melodies brollen en el decurs dels tres moviments de la composició. A nivell interpretatiu, el Quartet Alart va mostrar una major solidesa emparat pel piano d’un Albert Guinovart comodíssim interpretant aquesta obra de creació pròpia i tan fidel novament als cànons estètics que tants èxits li han proporcionat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter