Laura Farré Rozada, piano. Obres d’Escaich, Messiaen, Manoury, Ben-Amots, Dutilleux, Järventausta, Djambazov. Edicions Albert Moraleda, 2017
Pianista i matemàtica, Laura Farré Rozada s’ha especialitzat en la música per a piano dels segles XX i XXI. Amb residència a Londres, ha estat col·laboradora de nombrosos compositors i posseeix un llarg nombre d’estrenes d’obres contemporànies en la seva carrera artística. L’agost del 2017 va enregistrar aquest disc titulat El somni francès, que presenta un recull de composicions mostra del panorama musical francès dels darrers cent anys. Música de Messiaen, Dutilleux, Escaich o Djambazov integren aquesta gravació en què els colors, els timbres o els diferents estils dibuixen un retaule musical eclèctic i d’atractiu indubtable. Laura Farré ha escollit curosament les obres, des del Jeux de doubles d’Escaich –variacions i posteriors transformacions amb un llenguatge modal sobre una Gavotte de Rameau–, fins a la monumental Sonata per a piano de Dutilleux, el punt culminant de l’enregistrament, en què l’experimentació i un llenguatge suggestiu ens transporta a un món màgic i colpidor. Virtuosisme com l’assolit al darrer moviment de la Sonata, domini del color com el que presenta a Un reflet dans le vent de Messiaen o l’aparent univers caòtic de la Toccata de Manoury, ens permeten copsar una part dels grans aspectes interpretatius de Laura Farré. Tècnica impecable, domini de la sonoritat, càlcul detallista de l’equilibri de les dinàmiques i de la intensitat dels volums, tot al servei d’unes composicions seleccionades acuradament. Menció especial han de rebre la música d’Akëda, escrita per Ofer Ben-Amots en record de les víctimes de l’Holocaust i basada en una litúrgia jueva per commemorar els morts i el color, i els ritmes búlgars que emergeixen en la composició 33:8 de Djambazov; obres diametralment contraposades de caràcter en les quals Laura Farré Rozada mostra en ambdues un talent pianístic inqüestionable.