SEGONA EDICIÓ DEL YELLOW LOUNGE, concert alternatiu de Deutsche Grammophon. Leticia Moreno, violí. Graham Jackson, piano. Milos Karadaglic, guitarra. Q17 STUDIO, MADRID. 18 D’OCTUBRE DE 2013.
Per Roberto Benito
El món de la música clàssica s’està reinventant a l’hora de donar a conèixer els seus “productes” i una de les propostes interessants que ja ha viscut la segona edició és el que s’ha anomenat Yellow Lounge, organitzada per la discogràfica Deutsche Grammophon. La idea és presentar nous talents de la discogràfica que acaben de gravar el primer enregistrament, cas de la violinista madrilenya Leticia Moreno amb el CD Spanish Landscape, o bé organitzar-ne la presentació al nostre país, com va succeir amb el guitarrista serbi Milos Karadaglic i el seu nou disc Latino gold.
El format no és la típica sala de concerts amb un programa establert, públic assegut i en silenci, sinó un lloc alternatiu amb gent que normalment no va a una sala de concerts, que se senti a gust mentre xerra, pren una copa i escolta molt a prop aquests magnífics músics.
El lloc triat en aquesta segona edició celebrada a Madrid va ser l’estudi de fotografia Q17 Studio, que es va abillar amb una gran catifa groga des de l’entrada fins a l’escenari on es projectava el treball videogràfic de L’home ona (Asis G. Ayerbe photo) i on es combinaven aquests dos artistes clàssics amb el DJ Slow i feien un mix variat i interessant d’art interdisciplinari, obert i proper. Un públic jove, variat, informal va omplir l’espai alternatiu, escoltant amb atenció i amb una resposta entusiasta a la proposta dempeus, asseguts a terra o passejant durant les diverses actuacions. Per la seva banda, els artistes, de manera propera i informal, presentaven les obres, totes d’una gran exigència musical.
En el cas de la violinista Leticia Moreno, que una setmana abans havia tocat el Concert de Mendelssohn amb l’OBC, es va acompanyar del pianista Graham Jackson en diverses obres d’Albéniz, Sarasate i Falla. Per la seva banda, el jove guitarrista Milos Karadaglic va conquistar l’auditori amb les seves bromes i bon humor ja abans d’afinar la guitarra i va demostrar en la interpretació una gran paleta de música guitarrística, des de bossa nova, Tàrrega, Domeniconi…, amb la seva qualitat interpretativa i que l’ha portat als millors escenaris del món en una carrera fulgurant.
Gran admirador de la música espanyola i l’escola guitarrística del nostre país, va mostrar interès de poder conèixer i tocar a l’auditori on es va estrenar el Concert d’Aranjuez del mestre Rodrigo, el Palau de la Música Catalana. Esperem que aquest desig d’aquesta nova estrella de les sis cordes es vegi aviat materialitzat.