Subscriu-te

El Museu de la Música renovarà tant la seva exposició permanent com les temporals i crea dos nous cicles de concerts

En el marc del discurs unitari de L’Auditori, el director del Museu de la Música, nomenat ara fa un any, concreta el desenvolupament del seu projecte artístic que pretén fer de l’equipament un centre de referència en pensament i divulgació sobre el fet musical i l’art sonor.

Partint d’una concepció de la història i la societat com a resultat d’encontres i processos transnacionals i complexos, Alomar proposa recuperar perspectives oblidades o menystingudes –com ara la immigració, les minories, els ecosistemes culturals en trànsit o l’impacte de la tècnica en la transformació social i cultural- així com revisar amb esperit crític les narratives hegemòniques i els discursos tradicionals per incorporar-hi l’estratificació social, el gènere o la hibridació social i cultural.

Així, per tal de revisar tant el fet musical com l’art sonor, el Museu replantejarà tant la seva exposició permanent com les temporals. Pel que fa a la primera, el projecte inclou la renovació de la museografia, la substitució de l’audioguia per uns dispositius audiovisuals i interactius portàtils i retroactius, l’actualització de la senyalètica, l’adequació de l’àrea perimetral del Museu, la possibilitat de manipular fins a deu instruments de la col·lecció (fora d’ús musical per raons de conservació) a través d’un dispositiu interactiu que implementa la tecnologia del sampleig, la implementació de reproduccions 3D d’instruments de la col·lecció, l’increment de dispositius d’exposició i la reforma dels accessos.

Pel que fa a les exposicions temporals, també s’adequaran els espais existents i s’oferiran, d’acord amb el relat artístic de L’Auditori –que la temporada vinent té per lema “Mort o retorn”- mostres sobre Felip Pedrell, les fotografies de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya, el disc com a suport d’enregistrament sonor o els creadors contemporanis Xavier Carbonell, Sofia Gubaidulina i les pioneres de la música electrònica Marianne Amacher i Eliane Radigue.

Un altre contingut que és fruit del treball conjunt del Museu i L’Auditori són dos nous cicles de concerts: Trànsits, que impulsarà les pràctiques musicals de cultures tradicionals tant locals com no occidentals -ideat de manera conjunta amb l’Oficina d’Afers Religiosos de l’Ajuntament de Barcelona- i Guitarres -amb l’objectiu de potenciar la col·lecció organològica com a suport de la programació musical de L’Auditori-.

També es fomentaran projectes de recerca artística i creació sonora a partir de la col·lecció. L’art sonor s’integrarà al Museu en forma d’un projecte d’instal·lacions sonores de gran format al foyer de la Sala 1 de L’Auditori durant tota la temporada.

De la seva banda, el Centre Robert Gerhard recopilarà i potenciarà la difusió de la tasca feta d’ençà de la seva creació, amb especial atenció als portals Patrimoni Musical de Catalunya i el projecte CATICAT. També donarà impuls a projectes de foment i difusió patrimonial, en forma de suport a produccions musicals (tant de recuperació com de nova creació) i de l’impuls del pensament i patrimoni musical a través d’una línia editorial.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter