El proper dimarts, 5 de novembre (Sala de Concerts, 20 h), el Palau de la Música acollirà My name is…, un concert amb la GIO Symphonia dirigida per Francesc Prat. Així s’iniciarà oficialment la residència artística de Steve Reich, el compositor convidat d’aquesta temporada 2024-25 al Palau de la Música Catalana, de qui s’interpretaran obres en tres concerts al llarg de la temporada.
Aquest primer concert serà especial, ja que suposa l’estrena a l’Estat espanyol de quatre obres del compositor novaiorquès. El programa, que també inclou obra de Bach i de Pärt, es repetirà el 10 de novembre a l’Auditori de Girona, en el marc del festival Temporada Alta. Es tracta d’una producció que té una acurada posada en escena a càrrec de Noxfera (espai escènic i il·luminació), Enric Giné (espai sonor) i amb vestuari de Marcel Bofill i Nahoko Maeshima.
Steve Reich (Nova York, 1936) forma part de la generació d’artistes nord-americans que van crear el corrent musical del Minimalisme i alhora un dels grans referents històrics de la música electrònica actual. Amb més de vuitanta anys i una prolífica producció a les espatlles, és encara avui un creador actiu i un referent per a artistes de diferents disciplines. Obrirà el concert Pendulum music per a quatre micròfons i altaveu, una obra que en la versió original té l’aspecte d’una instal·lació artística. A continuació s’interpretaran Violin phase i My name is…, obra dels anys seixanta, de caràcter experimental i interactiu amb la qual Reich convida l’espectador a un procés que juga amb el concepte del “jo” en una imprevisible relació amb el nom dels altres.
El programa seguirà amb Johann Sebastian Bach -un dels grans inspiradors de Reich en la faceta de compositor-, de qui s’interpretarà “Preludi i fuga XI” d’El clave ben temperat, amb arranjament d’Igor Stravinsky. I també inclourà la versió per a conjunt instrumental Fratres, del compositor Arvo Pärt, un autèntic clàssic del segle XX, obra considerada per molts d’estil minimalista.
Finalment, el concert acabarà amb una quarta obra del compositor: Reich/Richter. Encarregada per la galeria The Shed de Nova York l’any 2019, l’obra es basa en la sèrie Patterns de l’artista alemany Gerhard Richter. Sobre una pintura abstracta, Reich genera tot un procés de creació sonora fins a obtenir uns resultats que voregen la psicodèlia.