Subscriu-te

La sisena edició de la Primavera Musical a Vistabella celebra el centenari de l’església del Sagrat Cor amb sis concerts

El 13 de maig tindrà lloc el primer dels sis concerts de la sisena edició de la Primavera Musical a Vistabella, que coincideix amb les celebracions del centenari de la construcció de l’església del Sagrat Cor, i per aquest motiu s’allargarà fins a la tardor.

De fet, la Primavera Musical a Vistabella donarà el tret de sortida als actes de celebració del centenari de la construcció de l’església del Sagrat Cor de Vistabella, nucli del terme municipal de la Secuita (Tarragonès). El programa, doncs, s’amplia amb un concert més i coincidirà amb el tram final de la reforma integral de l’església –catalogada com a Bé d’Interès Nacional en la categoria de Monument Històric–, que va començar l’any passat i amb què se’n vol remarcar la importància.

El gòspel africà serà el protagonista del primer concert, interpretat pel quintet vocal ugandès Aba Taano, format per una mezzosoprano, un baríton i tres baixos. El repertori seran cants ètnics i gòspel americà, versions de pop i altres cançons de l’Àfrica central i del sud. El concert serà solidari, en benefici de l’ONG Música para Salvar Vidas.

El segon concert, el 27 de maig, serà de jazz contemporani i estarà protagonitzat pel Ramon Quadrada “Quadraphonics” Jazz Quintet, que oferirà un repertori de composicions originals de Quadrada amb ressonàncies del hard bop.

En prendrà el relleu Maria del Mar Bonet el 17 de juny amb la proposta Nosaltres les dones, a partir d’un poema d’Edith Södergran que Bonet va musicar i enregistrar a final dels setanta a l’àlbum Alenar. Ara la cantautora presenta un espectacle pensat per reivindicar la dona, acompanyada de Dani Espasa al piano i a l’acordió.

La segona part dels concerts d’aquest 2023 es durà a terme els mesos d’octubre i novembre. El 28 d’octubre serà el torn de l’Ensemble Lisboa 1740 amb la Missa regalis de Francesc Valls i altres músiques que s’escrivien a la cort de Lisboa a mitjan segle XVIII, en una producció del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP).

El 29 d’octubre, Vilart Ensemble –format per Anais Pasanau al clarinet, Adrián Morena i Cristina Morell als violins, Helena Sánchez a la viola i el violoncel·lista Guillem Vellvé– interpretarà Tornant a l’origen, un programa en el qual s’emparellen dues de les obres cabdals del repertori per a clarinet i quartet de corda: el Quintet per a clarinet i cordes de Johannes Brahms i Gumboots de David Bruce.

Finalment, tancarà el cartell la Jove Capella Reial de Catalunya amb un programa basat en el Renaixement hispànic en una data encara per concretar.

Els concerts de tardor es duran a terme a les 20.30 h a l’interior de l’església, obra de l’arquitecte Josep Maria Jujol.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter