La secció de música de l’Ateneu Barcelonès engega aquesta temporada 2015-16 el nou cicle Lírica Jove, que consta de quatre concerts i amb un format pensat més enllà de ser una plataforma de difusió dels nous talents: cada concert es perfilarà com una unitat temàtica que aglutinarà no només compositors i repertoris diversos, sinó també poetes i escriptors, tots al voltant d’un fil conductor. Els joves cantants participants en el cicle disposaran de la col·laboració excepcional com a pianista acompanyant del mestre Josep Buforn. L’Ateneu vol reafirmar el seu compromís amb la promoció i generació d’espais d’oportunitats per als joves músics impulsant un cicle d’actuacions per als cantants novells que comencen en el món de la lírica.
El primer concert serà el dissabte 31 d’octubre (18 h, entrada gratuïta), amb la mezzosoprano Clara Gifré i la soprano Mar Jordana, amb el programa “Onírica”, un viatge en companyia de diferents compositors que van endinsar la seva música en el món dels somnis. La presentació i els textos són a càrrec d’Anna Maria Ollet.
L’Ateneu Barcelonès també va iniciar, diumenge passat, 4 d’octubre, el nou cicle Mirades, un cicle transversal que proposa un recorregut per les diferents maneres com la música pot esdevenir i representar-se en l’espai i el temps; aproximacions a la música personals, diferents… o fins i tot heterodoxes. Hi intervindran formacions i intèrprets que posen de manifest la riquesa heterogènia del món sonor: des de posar els clàssics davant la mirada contemporània, fins al contrast entre la personalitat del solista i l’engranatge col·lectiu de les polifonies vocals, i també Orient i Occident, tradició i modernitat.
El cicle va començar amb l’actuació del pianista mallorquí Tomeu Moll-Mas, amb el seu espectacle Scratching Goldberg, una creació a l’entorn de les Variacions Goldberg de J. S. Bach, un petit “teatre musical” format per peces d’art sonor amb el piano interpretat de manera no convencional (piano manipulat), fusionant Bach amb el món dels sorolls.
També, com a novetat de la temporada, s’hi introdueix la taquilla inversa: en comptes d’establir un preu fix per a no socis i la gratuïtat per als socis, en finalitzar el concert hi haurà sobres disponibles perquè qualsevol assistent pugui col·laborar amb la quantitat que li sembli més adient. D’aquesta manera tots podem ajudar els nostres intèrprets i el concert també es fa accessible a totes les butxaques.
L’Ateneu Barcelonès és igualment la seu de les temporades de concerts de l’Associació Joan Manén (Cicle de Música Catalana Joan Manén) i de l’Associació Joan Massià (Cicle de Concerts Joan Massià).
Per a més informació: www.ateneubcn.org