Subscriu-te

L’Auditori presenta la seva nova temporada, centrada en la idea “Mort o retorn”

La incorporació de Ludovic Morlot com a nou director titular de l’OBC i el tancament del relat artístic dels últims anys amb una reflexió sobre la dicotomia “Mort o retorn” són dues de les principals característiques de la nova temporada de L’Auditori, que inclou fins a 460 concerts.

Sofia Gubaidulina i Hans Abrahams en seran els compositors convidats, Marta Gardolińska serà la nova principal directora convidada i el violoncel·lista Nicolas Altstaedt, l’artista convidat de la nova temporada, que arrencarà el proper mes de setembre amb la segona edició de la biennal de quartets cocomissariada amb el Quartet Casals –enguany se centrarà en L’art de la fuga i que portarà a la ciutat, entre d’altres, els quartets Ebène, Jerusalem i Belcea i que inclourà estrenes d’Octavi Rumbau, Núria Giménez-Comas, Daniel Apodaka i Joan Arnau Pàmies.

Les estrenes seran un dels pilars fonamentals de la propera temporada de L’Auditori, amb una cinquantena de primeres audicions –dels compositors Octavi Rumbau, Luis Codera Puzo, Maner Ribera, Jörg Widmann i Albert Guinovart–, a més de l’aposta per una quarantena de projectes de recuperació patrimonial, entre els quals destaca la commemoració del centenari de la mort del compositor Felip Pedrell, amb la recuperació de l’obra I trionfi, un enregistrament simfònic i una exposició al Museu de la Música.

La idea “Mort o retorn” tancarà el relat artístic de les tres últimes temporades i motivarà la programació d’obres com Kindertotenlieder de Mahler, Quartet per a la fi dels temps de Messiaen, Cant del destí de Brahms, Quatre últimes cançons de Strauss o Requiems de Victoria, Morales, Guerrero i Mozart.

Altres obres que es podran sentir a L’Auditori són la Quarta i la Cinquena Simfonia de Mahler, Midday witch de Dvořák, L’île des morts de Rakhmàninov, la Quarta Simfonia de Nielsen, la Simfonia dels salms de Stravinsky, Pelléas und Mélisande de Schönberg, L’Ascension de Messiaen, la Simfonia Inacabada de Schubert, el Psalm 130 “Du fond de l’abîme” de Lili Boulanger, Threnody for the victims of Hiroshima de Penderecki, Memorial to Lidice de Martinů o Requiem for strings de Takemitsu.

L’OBC convidarà, entre els artistes, la mezzosoprano Sarah Connolly, el violoncel·lista Narek Hakhnazaryan, el clarinetista Andreas Ottensamer, la violinista Sara Ferrández, les sopranos Heidi Melton, Marta Mathéu i Serena Sáenz, el tenor Jorge Navarro Colorado i el flautista Emmanuel Pahud. Ludovic Morlot dirigirà deu programes i Gardolińska en farà tres, mentre que altres directors presents seran Zoi Tsokanou, Rebecca Tong, Anja Bihlmaier, Elim Chan, Trevor Pinnock, Vasily Petrenko, Roderick Cox, Juanjo Mena, Cristian Macelaru, Matthias Pintscher, Jörg Widmann, Nacho de Paz, Pablo Rus Broseta i Jordi Francés.

També passaran per L’Auditori, al marge de l’OBC, els directors Jordi Savall, Teodor Currentzis, Salvador Brotons, Juanjo Mena, Matthias Pintscher, Elim Chan, Isabelle Ruf-Weber, Trevor Pinnock, Jörg Widmann, Vasily Petrenko i Anja Bihlmaier, entre d’altres, i com a solistes: Yuja Wang, Maria João Pires, Javier Perianes, Yo-Yo Ma, Lea Desandre, Pinchas Zukerman, Isata Kanneh-Mason, Vilde Frang, Seon-Jin Cho, Martín García García, Bertrand Chamayou, Alina Ibragimova, Emily d’Angelo, Marta Infante, Audrey Luna, Jorge Navarro Colorado, Pablo Sáinz Villegas i Emmanuel Pahud.

Es recuperaran alguns projectes que s’havien hagut d’ajornar a causa de la pandèmia, com l’intercanvi amb l’Orquesta Nacional de España acompanyada del seu titular, David Afkham, i l’estrena nacional i encàrrec de L’Auditori de l’òpera Prisoner of the state de David Lang, al Festival Grec.

Juntament amb l’OBC, la Sala 1-Pau Casals de L’Auditori acollirà grans formacions internacionals, com la Philharmonia Orchestra, Orquestra Nacional Belga, Orquestra Simfònica Giuseppe Verdi de Milà, Münchner Philharmoniker, Mozarteumorchester de Salzburg, Sinfonia Varsovia i MusicAeterna.

La Banda Municipal de Barcelona tindrà setze programes, que inclouran quatre Rèquiems –de Michael Colgrass, Davis Maslanka, John Rutter i Bert Appermont–, les commemoracions de les efemèrides de Joan Lamote de Grignon i Manuel Oltra, l’estrena mundial d’una obra encarregada a Agustí Charles, la nacional d’una obra de Gubaidulina i obres estretament vinculades a la Banda, com ara Mort i transfiguració de Richard Strauss.

La programació de música antiga comptarà, a més del festival Llums d’Antiga –amb els cors Cererols, Cantoría, Francesc Valls i O Vos Omnes, entre d’altres–, amb quatre projectes del cicle El So Original, que lidera Jordi Savall amb les seves formacions: la Vuitena i la Novena Simfonia de Schubert, el Te Deum de Charpentier, la Missa solemnis de Beethoven i Les set últimes paraules de Schütz i Haydn.

La programació de música clàssica es completa amb els espectacles del Projecte Educatiu i altres cicles de L’Auditori, com Trànsits –que oferirà un recorregut per sis ritus religiosos de diferents comunitats de la ciutat–, Sampler Sèries, Sessions, Sit Back i Escenes.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter