El gran simfonisme, el compromís amb el patrimoni musical i l’obertura a nous públics amb iniciatives de nova creació trenen una temporada que té com a fil temàtic “Poder o revolta”.
L’Auditori continua articulant la seva temporada a l’entorn d’un relat, que enguany enceta el díptic format pels temes “Poder o revolta” (temporada 2023-24) i “Contra natura” (temporada 2024-25), uns conceptes que proposen reflexionar sobre els grans reptes de la societat del segle XXI: les relacions humanes, la lluita, la diferenciació jeràrquica, la competència, la violència, la identitat, la memòria, el diàleg, l’exili i les migracions, la tradició i la modernitat, la contracultura i el codi imperant, la cort, l’Església i el laïcisme i també l’ordre i la llibertat.
L’OBC oferirà entre els seus programes l’Heroica de Beethoven, La consagració de la primavera de Stravinsky, Romeu i Julieta de Prokófiev, la Patètica de Txaikovski o el Requiem de Verdi, amb direcció del seu titular, Ludovic Morlot, que també incorporarà en tots els seus concerts una obra de recuperació del patrimoni musical català –de Baltasar Samper, Frederic Mompou, Josep Soler, Jordi Cervelló, Xavier Montsalvatge, Eduard Toldrà o Joan Lamote de Grignon, entre d’altres. També s’estrenaran encàrrecs a Josep Maria Guix, Oriol Saladrigues, Núria Giménez Comas, Joan Magrané, Octavi Rumbau, Raquel García-Tomás, Salvador Brotons i Hèctor Parra.
A més, l’orquestra convida alguns dels artistes més rellevants del circuit internacional actual, com els violinistes James Ehnes, Patricia Kopatchinskaja i Augustin Hadelich, els violoncel·listes Alisa Weilerstein, Narek Hakhnazaryan i Jean-Guihen Queyras o els pianistes Kirill Gerstein, Lucas Debargue i Denis Kozhukhin.
Pel que fa a directors, passaran per L’Auditori Nicholas Collon –titular de la Finish Radio– i la titular de la San Francisco Opera, Eun Sun Kim, a més de batutes habituals, com Juanjo Mena, Matthias Pintscher o David Afkham. Danielle Gatti també hi actuarà al capdavant de la Mahler Chamber Orchestra, així com Ádám Fischer i Andrés Orozco-Estrada en el capítol d’orquestres visitants.
La propera temporada s’iniciarà un projecte d’enregistrament de la integral de les obres orquestrals de Maurice Ravel, amb motiu del 150è aniversari del naixement, que suposarà la publicació de sis discs fins a final del 2025.
Pel que fa a la Banda Municipal de Barcelona, programarà obres originals, com el Concert per a gran orquestra de vents d’Ida Gotkovsky, la Simfonia d’‘El senyor dels anells’ de Johan de Meij, Joan de l’Ós de Ricard Lamote de Grignon, la Novena Simfonia de James Barnes i The power of Rome de Percy Grainger. A més, la Banda també estrenarà la Simfonia Gaudí d’Albert Guinovart.
La programació de música de cambra inclou un nou cicle, Intocables, consistent en quatre retrats d’artista: el pianista Denis Kozhukhin, la violoncel·lista Alisa Weilerstein, el violinista Serguei Dogadin i el violoncel·lista Narek Hakhnazaryan. També s’oferirà la integral de Quartets de corda de Xostakóvitx, a càrrec del Quartet Casals. El Hagen Quartett passarà igualment per L’Auditori, que programarà una altra marató de cambra amb talent del país i una nova marató de jazz.
Els festivals El So original, Llums d’Antiga o Subsònic, els cicles Sit Back, Sampler Sèries, Sessions, Trànsits i Escenes, els espectacles del Servei Educatiu, el projecte Cata d’Orquestra i la programació del Museu de la Música completen la nova temporada de L’Auditori, que també veurà una intervenció acústica destinada a millorar les condicions d’audició a l’escenari per als músics que actuen a la Sala 1-Pau Casals.