El proper dilluns, 8 de maig (20 h), es presenta al Teatre Romea de Barcelona el recital escènic Sequenza, o la desestructuració d’una diva, protagonitzat per la soprano Marta Fiol, amb direcció escènica de Joan Maria Segura i Joseph Bates al piano. La cantant sempre ha apostat per interpretar repertoris poc coneguts, tot donant sovint una dimensió escènica als seus recitals per emfasitzar la connexió emocional amb l’oient espectador. En aquest recital, el director d’escena proposa una situació en què la protagonista es qüestiona a si mateixa i el seu cant a partir d’un problema inesperat en l’actuació, fet que comporta que estigui “despullant una diva”. Un viatge cap a l’essència de la cantant en un trajecte a través de la seva desestructuració, per trobar allò que rau al seu origen: l’emoció, el so, la veu, la música…, amb ironia i sentit de l’humor.
En l’actuació s’interpretaran obres de compositors que han deixat empremta en la història de la música occidental (Britten, Poulenc, Berio, Satie, Schönberg o Weill) i que en algun moment de la seva trajectòria van escriure cançons per a contextos “diferents” (cafè concert, cabaret, etc.). Aquest ha estat també el punt de partida de la proposta escènica, en què el tipus de repertori ha permès introduir elements més lúdics i creatius, una mica iconoclàstics, tot sortint de l’estructura clàssica d’un concert, a fi de qüestionar-la.
Així, el repertori inclou també algunes obres del repertori vocal específicament escrites per a veu sola, com l’emblemàtica Sequenza III per voce femminile de Luciano Berio, o la Sonata per a una veu, del compositor holandès Theo Loevendie; i cançons a la base del patrimoni musical català, com són els cuplets o la música del compositor Joan Comellas.