Els dies 26 i 27 de maig i 2 i 3 de juny de 2018 tindrà lloc la 19a edició del festival de música antiga Tiana Antica; seran quatre concerts interpretats amb criteris històrics, amb instruments originals o rèpliques, en diferents espais emblemàtics de Tiana, com la Sala Albéniz del Casal de Tiana, la Masia Can Parxet, l’espai polivalent de la Masia de Can Riera i l’ermita de l’Alegria. El festival és organitzat per Visigòdia i dirigit per Llorenç Blasi.
![](http://www.revistamusical.cat/wp-content/uploads/2018/06/Tiana-Antica-Rodríez-Brià-Gascón.jpg)
La pianista Marina Rodríguez Brià, al pianoforte de taula històric “Collard & Collard, late Clementi”, i Montserrat Gascón, amb la flauta travessera de cristall i argent Claude Laurent, inauguraran el festival dissabte que ve amb obres de Muzio Clementi, Beethoven, Mendelssohn, Meyerbeer, Drouet i Dussek.
![](http://www.revistamusical.cat/wp-content/uploads/2018/06/Tiana-Antica-Lux-Fundació.jpg)
L’endemà el duo Lux Fundació, amb Dani Espasa al clavicèmbal i Santi Mirón a la viola de gamba interpretaran obres de Louis de Caix d’Hervelois, Pere Rabassa, Bach i Corelli (els beneficis obtinguts d’aquest concert seran destinats a Arrels Fundació). El cap de setmana següent serà el torn del grup vocal Qvinta Essençia –amb la soprano Elia Casanova, el contratenor Hugo Bolívar, el tenor Albert Riera i el baix Pablo Acosta–, que oferirà un programa amb textos del cançoner de Petrarca, de l’Arcadia de Sannazaro, la poesia de Tasso i Moscaglia, mentre que textos anònims teixiran la polifonia a quatre veus de Luca Marenzio, amb la col·laboració del recitador Amador Marqués. Finalment, Guillermo Pérez a l’organetto oferirà obres de Guillaume de Machaut, Francesco Landini, Johannes Ciconia i autors anònims; es tracta d’una bona oportunitat d’escoltar un repertori de grans compositors del segle XIII i XIV a càrrec d’un especialista d’aquest instrument.
![](http://www.revistamusical.cat/wp-content/uploads/2018/06/Tiana-Antica-Qvinta-Esencia.jpg)
Des de l’any 2011, un dels trets particulars d’aquest festival és el seu caràcter inclusiu en deficiència visual. Així, els concerts són accessibles, amb la descoberta tàctil d’instruments que s’ofereix a totes les persones amb deficiència després de cada concert, acompanyats i amb comentaris dels artistes i també gràcies als serveis d’un audiodescriptor que dona la informació física dels instruments.
Com a activitat prèvia al festival, la Biblioteca Can Baratau va acollir el 19 de maig passat l’audició-col·loqui “Instruments antics de corda polsada”, que va voler apropar al públic el coneixement i l’evolució dels instruments de corda polsada de mànec i que va incloure una audició a càrrec de Xavier Domínguez, intèrpret d’instruments de corda polsada, juntament amb la mezzosoprano Laura Bundó i Llorenç Blasi, que actuà com a rapsode.
Els concerts del festival tenen un preu únic de 15 euros i les entrades es poden adquirir directament a taquilla mitja hora abans del concert o bé de manera anticipada a través del portal www.ticketea.com.
*Imatge destacada: Guillermo Pérez