Subscriu-te
,

Raphaël Pichon i Pygmalion proposen una versió singular del ‘Requiem’ de Mozart en el concert inaugural de la temporada del Palau

Pygmalion, cor i orquestra, i el seu director titular, Raphaël Pichon, referents pels seus programes i interpretacions amb criteris històrics, han estat els escollits per actuar el proper dijous, 19 d’octubre (20 h), en el concert inaugural de la temporada 2023-24 del Palau de la Música. 

El concert, corresponent al cicle Palau 100, proposa una versió singular del Requiem de Mozart, en la qual es combinaran moviments de la missa de difunts amb altres obres del compositor austríac escollides expressament, amb l’objectiu d’oferir-ne una coherència temàtica i una visió més completa en el context de l’obra musical del geni de Salzburg. 

Es tracta d’un nou acostament a aquesta obra originalment fragmentada, ja que Mozart va morir abans de poder-la acabar i va haver de ser completada per Joseph Leopold Edler von Eybler i Franz Xaver Süssmayr, basant-se en esbossos del mestre. Així mateix, Pichön torna al Palau amb les seves formacions, després de la versió de la Passió segons Sant Mateu a la sala modernista la Setmana Santa del 2021. Cal destacar que el director francès va dirigir Le nozze di Figaro en el darrer Festival de Salzburg. 

Començarà el concert amb la interpretació d’In paradisum (antífona-cant pla), i a continuació s’oferirà el Requiem tot intercalant les següents peces del compositor: Ach, zu kurz ist unsers Lebenslauf, K.228 (515b) (cànon a 4), Meistermusik, K.477bMiserere mei, K.90 (originalment Kyrie), Ne pulvis et cinis, K.122Solfeggio en Fa major, K.393/2Quis te comprehendat, K Anh.110O Gottes Lamm, K.343/1, i novament In paradisum, que tancarà la vetllada. Intervindran els cantants solistes Ying Fang, soprano, Beth Taylor, mezzosoprano, Laurence Kilsby, tenor, Nahuel di Pierro, baix, i el nen soprano Chadi Lazreq.

Pygmalion, cor i orquestra, amb instruments d’època, fundat el 2006 per Raphaël Pichon, explora els vincles que uneixen Bach amb Mendelssohn, Schütz amb Brahms i Rameau amb Gluck i Berlioz. Al costat de les grans obres del repertori, el conjunt se centra en la construcció de programes originals que posen en relleu els vincles entre les obres, redescobrint alhora l’esperit de la seva creació. Resident a l’Òpera Nacional de Bordeus, Pygmalion desenvolupa des de fa uns quants anys una temporada de concerts de música de cambra i tallers pedagògics gratuïts i oberts a tothom: el Kiosco Pygmalion. En resposta a la crisi de la COVID-19, Pygmalion va llançar el juliol de 2020 un nou festival per al gran públic, amb seu a la regió de Bordeus, concebut com un autèntic festival-laboratori on es desenvolupen diversos experiments de transmissió de la música clàssica. Els músics de Pygmalion tenen un paper clau en aquest festival, proposant ambicioses iniciatives culturals.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter