La Fundació Catalunya La Pedrera posa en escena aquest mes d’abril la tercera edició del PedreraArtlab. Es tracta d’un projecte laboratori de noves experiències artístiques que posa en relació els nous grups musicals de l’escena independent amb joves creadors, instituts i escoles de disciplines artístiques de referència. El resultat final d’aquestes trobades és un cicle de concerts exclusius que es presenten cada setmana a La Pedrera. Enguany els concerts presenten el resultat de la interconnexió entre la música, la fotografia i diferents disciplines artístiques, fruit d’aquest procés d’investigació, innovació i creació previs.
El cicle comença avui, 5 d’abril, amb Eclíptica, el nou treball de la cantautora barcelonina Maria Rodés, il·lustrat amb les imatges de Laura Ginès. Aquest és un espectacle de cançons i passatges musicals inspirats en la vida i l’obra de l’astrònom Lluís Rodés, besoncle de Maria Rodés. Van acompanyar la cantant (veu i guitarra), Josep Maria Baldomà (teclats), Santi Careta (guitarra elèctrica), Juliane Heinemann (veu i elèctrica) i Pep Terricabras (bateria).
El cicle continua aquest diumenge, 8 d’abril, amb la sessió familiar Petits tresors de butxaca, una proposta de cinema-concert per a tots els públics (en dues sessions, a les 11.30 i a les 12.45 h) en què Josep Maria Baldomà ha creat la banda sonora amb una selecció de set curts a càrrec de MODIband. La setmana que ve (12 d’abril) es podrà veure una de les propostes musicals més interessants i personals de l’escena barcelonina; el grup Olivemoon presentarà un treball que recull la seva evolució i cocció a foc lent tot construint un folk harmoniós i captivador. Tot vist a través dels objectius d’un grup d’alumnes de fotografia de l’IDEP Barcelona. El 16 d’abril Marina Herlop presentarà el seu segon àlbum, Babasha. En aquest disc no només hi ha una experimentació harmònica, sinó que també s’hi produeix una primera incursió al món de la tímbrica a partir de l’afegit d’efectes sonors i sintetitzadors als instruments mare, que continuen sent el piano i la veu. Aquesta serà la primera actuació multidisciplinària del cicle: sumant sinergies entre la música, la dansa de Carlota de Carvajal i els visuals de Joan Canyelles.
Per la seva banda, la música vitalista dels Sense Sal s’unirà amb les imatges col·lectives del projecte pedagògic Cinema en Curs (20 d’abril). La banda de Terrassa experimentarà amb l’electrònica mesclant-la amb el folk mediterrani, tot aconseguint uns nous sons que reivindiquen la festa, l’amor i la felicitat. Estarà acompanyat per cineastes; nois i noies de 14 a 18 anys crearan peces audiovisuals per acompanyar aquest concert únic.
Finalment, tancarà aquesta edició del PedreraArtlab (26 d’abril), la música del grup Intana i la innovació del Fab Lab Barcelona-Institut d’Arquitectura Avançada de Catalunya (IAAC), que s’uniran per presentar un concert igualment únic i experimental. Una actuació en directe on l’espai i la interpretació de sons i llums seran un, on la tecnologia i el disseny crearan una atmosfera interactiva que vol acompanyar i dialogar amb les melodies i els ritmes d’Intana.
Amb aquest cicle, la Fundació Catalunya La Pedrera té per objectiu continuar impulsant els joves creadors, a fi de potenciar el talent, la creativitat i la versatilitat, en una aposta única i diferencial. El PedreraArtlab es consolida com a altaveu per als joves creadors i esdevé un treball en procés constant en el qual, més enllà del projecte final, es posa molta incidència en els processos de treball previs, fruit d’aquesta relació entre diverses disciplines que estimulin el talent creatiu, amb especial incidència als àmbits de l’ensenyament secundari i superior.