Després de l’èxit de l’edició de l’any passat, el Col.lectiu Música Antiga de Sant Cugat, format per artistes de diverses disciplines que comparteixen l’interès per la música antiga -el repertori, les tècniques i els instruments, així com l’experimentació i la creació a partir d’aquesta base- ha programat tres noves cites per a aficionats i públic en general sota el títol de Contratemps.
Així, durant tres dies consecutius -23, 24 i 25 d’octubre-, les músiques històriques seran les protagonistes dels espectacles programats en aquesta ciutat vallesana amb esperit innovador i voluntat de diàleg, i en formats adaptats a les circumstàncies actuals i les restriccions plantejades per la crisi sanitària.
El primer concert, el 23 d’octubre, es farà al claustre del Monestir de Sant Cugat del Vallès, amb el títol “Bach i la immensitat”. Marina Durany, traverso –però també poetessa i escultora-, i Dani Espasa, clavicèmbal, hi oferiran un repertori amb obres de Bach.
L’endemà, al mateix espai, tindrà lloc l’espectacle titulat “ComMoure”, amb participació de Lali Mateu, dansa, Anna Llombart, percussió corporal, i l’Ensemble Contratemps –format per Lixsania Fernández, viola de gamba, Ricart Renart, violí barroc, i Edwin Garcia, guitarra barroca-. Es tracta d’un espectacle de nova creació en què s’explorarà la relació entre els sons de fa tres segles i el moviment actual.
Finalment, diumenge 25, al pati de l’Ateneu Santcugatenc (Av. Gràcia, 16), s’hi podrà sentir “Jazzin’Beethoven”, a càrrec del Matthew Simon Trio, amb Artur Regada al contrabaix i Xavi Algans al teclat. El concert, lògicament, proposa revisitar l’obra del compositor alemany en clau de jazz i amb motiu del 250è aniversari del seu naixement.
Excel.lent treball interpretació i creació.
Estaria molt bé donar a conèixer les peces interpretades.
Enhorabona els artistes i als orgsnitzadors